"Jesteśmy specjalistami w branży" - rozmowa o franczyzie Al.Capone

21 sty 2021
wywiad partnerski

W ubiegłym 2020 roku otworzyliśmy 18 sklepów, także początek tego roku zapowiada się bardzo dobrze i na pewno pracowicie. Już w pierwszym kwartale dołączy do nas kolejnych kilka sklepów - opowiada Pan Marcin Górski, Dyrektor ds. Ekspansji Al.Capone.

Al.Capone wszyscy znają, a mało kto wie kiedy narodził się pomysł na ten biznes. Może opowie Pan coś więcej o historii marki?

Pierwsze sklepy w sieci Al.Capone zostały otwarte w 2010 roku w Tarnowie, czyli ponad 11 lat temu. Wymyślił je Sławomir Skowron. Sieć była rozwijana głównie w południowo- wschodniej Polsce. Poprzedni rok to ekspansja na nowe rynki: województwo lubelskie, mazowieckie czy pomorskie. W tym roku mamy w planie otworzyć kolejne sklepy, startujemy już w pierwszym kwartale. Proszę obserwować naszą stronę https://alejacapone.pl/ i profil na Facebook’u, gdzie na bieżąco informujemy o kolejnych otwarciach.

Kiedy przyszła decyzja, że to czas na ekspansję franczyzową?

Od 8 lat przy rozwoju sieci towarzyszą nam Partnerzy Franczyzowi, z którymi skutecznie prowadzimy wspólny biznes. Duża część z nich w chwili obecnej ma więcej niż jeden sklep i planują kolejne. Taka współpraca to wiele korzyści, a najważniejsze z nich to: możliwości uzyskania dobrych warunków handlowych, kredytów kupieckich, czy uczestniczenie we wspólnych akcjach marketingowych.

I tym sposobem, na rynku funkcjonują już 62 sklepy zarówno własne jak i w systemie franczyzowym. No właśnie, sklepy z alkoholem - to chyba za ogólnie powiedziane? Czym Al. Capone wyróżnia się spośród innych tak zwanych sklepów monopolowych?

Jesteśmy specjalistami w branży. Nasze sklepy posiadają szeroki wybór alkoholi, znacznie większy niż inne podobne formaty na rynku. Mamy alkohole z całego świata i na każdą kieszeń. Nasz personel przechodzi bardzo dużą ilość szkoleń, po to aby sprostać wymaganiom i móc doradzić odpowiedni trunek do okazji czy gustu klienta.

Jakie wymagania należy spełnić, aby zostać franczyzobiorcą Państwa sieci?

Jest kilka wymogów, poczynając od zaangażowania kapitałowego, które wynosi 200-250 tyś. złotych. Po okresie rozruchu można liczyć na 12-15 tyś. złotych zysku miesięcznie. Ważne jest zaangażowanie w prowadzenie biznesu. To nie jest niezobowiązująca przygoda. Aby osiągnąć sukces ważna jest codzienna praca w sklepie, kontakt z klientem, ale i chęć pogłębiania swojej wiedzy na temat alkoholi. Aby móc być ekspertem w tej branży, trzeba się dużo uczyć i być na bieżąco z rynkiem. Alkohole to ciekawe produkty ze swoją historią i procesem produkcji. Dla naszych partnerów i pracowników mamy przygotowane pakiety szkoleniowe, które są uaktualniane, aby stale móc na tej podstawie podnosić poziom wiedzy.

Oprócz szyldu znanej marki, co jeszcze gwarantuje przyłączenie się do Al. Capone? Jakich profitów mogą spodziewać się franczyzobiorcy?

Współpracując z nami można liczyć na nasze wsparcie, zaczynając od znalezienia lokalizacji, rozplanowania sklepu, rekrutacji personelu, pomocy przy zatowarowaniu. Dużą rolę odgrywają szkolenia. Uczymy od podstaw jak ten biznes prowadzić. Przygodę z nami rozpoczynają osoby, które mają różną historię zawodową, nie zawsze związaną z handlem. Naszym celem jest stworzenie z nich ekspertów od sprzedaży alkoholu.

Nasi Partnerzy korzystają z polityki handlowej sieci, tj. warunków zakupowych, które nie są osiągalne dla przeciętnego sklepu (ceny, kredyty kupieckie). Ważnym elementem są akcje marketingowe i promocje organizowane i przeprowadzane w naszej sieci. Dobrze wyszkolony personel znający produkty i akcje promocyjne to atuty, dla których klienci właśnie nas wybierają.

A kwestie związane z koncesją? Na pomoc w tej sprawie mogą również liczyć Państwa franczyzobiorcy?

Przydział koncesji na sprzedaż alkoholu regulują odpowiednie przepisy. Pomagamy spełnić wymogi jakie są potrzebne, aby taką koncesję otrzymać.

Pomagacie Państwo w wyborze odpowiedniej lokalizacji?

Wybór lokalizacji jest jednym z krytycznych czynników sukcesu w naszym biznesie. Weryfikujemy dużo nieruchomości zanim zdecydujemy się na najem konkretnej. Przed podjęciem decyzji sprawdzamy wiele parametrów. Pracują z nami doświadczeni pracownicy, których zadaniem jest poszukiwanie i dobór odpowiednich lokalizacji.

A zatowarowanie? Czy franczyzobiorca dostaje informacje gdzie może zamówić towar?

Uczymy i informujemy naszych Partnerów, gdzie i jak mogą zamówić towar. Wspieramy w tym zakresie od samego początku, tj. w momencie towarowania na otwarcie. Nie zostawiamy naszych Partnerów samych z tym tematem, ponieważ wiemy że dobór odpowiednich alkoholi nie może być przypadkowy. Mamy w zespole specjalistów od tego zadania. Pomagają oni zatowarować sklep tak, aby klienci którzy przyjdą mogli znaleźć coś dla siebie.

"Jesteśmy specjalistami w branży" - rozmowa o franczyzie Al.Capone

Znajdujemy się w dość nietypowym okresie dla biznesu. Wiele firm ledwo wiąże koniec z końcem. Jak dała się Państwu odczuć pandemia Covid-19?

Bardzo szybko dostosowaliśmy nasze sklepy do prowadzenia działalności podczas pandemii. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników. Nie odczuliśmy negatywnych skutków, jak to miało przykład w innych branżach. Realizujemy plany sprzedaży, jak i plany związane z rozwojem sieci. W ubiegłym 2020 roku otworzyliśmy 18 sklepów, także początek tego roku zapowiada się bardzo dobrze i na pewno pracowicie. Już w pierwszym kwartale dołączy do nas kolejnych kilka sklepów.

Oby tak dalej!

***

Polecamy także:

Jaki biznes można prowadzić na wsi?

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook