Najgłupsze pomysły na biznes, które okazały się sukcesem!

29 cze 2020

Jedynymi ograniczeniami w twoim życiu są te, które sam sobie narzucasz - to bardzo ważny cytat w myśleniu biznesowym. Często to, co wydaje się zupełnie bez sensu, może stać się "strzałem w dziesiątkę". 

Przedstawiamy klika zaskakujących biznesów, którym nie wróżono sukcesu. O dziwo stało się na odwrót. Teraz to te firmy stają się przykładem kreatywności, pewności siebie i innowacyjności.

Nasze TOP 5

Miejsce 1: Przyjaciel z kamienia

To pomysł na biznes, który budził wiele kontrowersji. Jego twórca - Gary Dahl z Kalifornii wymyślił alternatywę dla domowego zwierzaka - kamień, który miał nie sprawiać tyle kłopotów, co "żywy" pupil. W ramach tego pomysłu powstała firma Pet Rock, która zajęła się produkcją kamiennych maskotek. Co ciekawe, kamień w roli domowego pupila okazał się hitem w sprzedaży. Dzięki temu pomysłowi na biznes, Gary zarobił ponad dwa miliony dolarów. Pet Rock jest nadal w sprzedaży pomimo, że twórca tego słynnego kamienia nie żyje od kilku lat.

Miejsce 2: "Żywe" kosiarki

To kolejny pomysł, który od początku nazywany był po prostu absurdalnym biznesem. Firma We Rent Goats postanowiła rozwijać wypożyczalnię "kóz". Zwierzęta okazały się idealnym zamiennikiem zwyczajnych kosiarek do trawy i stawały się coraz popularniejsze. Klienci chętnie zaczęli wypożyczać kozy, które "wyjadały" chwasty i przy tym nawoziły teren.  Cennik wypożyczenia kozy wahał się między 350 a 550 dolarów na 4 tysiące m2 trawnika. A ekologiczne kozy stały się hitem wśród klientów posiadających ogrody.

Miejsce 3: Randki dla nosicieli HIV

Ten pomysł już po tytule wydaje się być dziwaczny. Mało kto wierzył w powodzenie portalu randkowego PositivesDating.com, który miał skupiać ludzi cierpiących na chorobę związaną z wirusem HIV. A już prawie nikt nie liczył na jakiekolwiek zyski. Wbrew pozorom pomysł okazał się bardzo popularny i w pierwszym roku działalności serwis wypracował ponad 100 tysięcy dolarów zysku.

Miejsce 4: "Pogotowie kacowe"

To pomysł firmy Hangover Helpers, która na "zamówienie" przyjeżdża do "chorego" i zajmuje się nim kompleksowo. W usługę wchodzi: opieka nad "chorym", dostarczenie odpowiednich płynów, napojów energetycznych, zrobienie śniadania oraz posprzątanie w domu "skacowanego klienta".

Miejsce 5: Ekologiczny nawóz

Sieć kawiarni Starbucks to przykład firmy, która zarabia na pomysłowości. Firma postanowiła wykorzystać fusy po wypitej kawie i nieźle na tym zarobić. Okazało się, że fusy z kawy mają bardzo dużą ilość azotu - co oznaczało, że mogą być również używane jako naturalny nawóz. Dlatego też fusy stały się bazą do produkcji ekologicznych nawozów i dodatkowym sposobem na biznes Starbucksa.

Pomysłowość w biznesie nie zna granic. To tylko wybrane absurdy, które finalnie okazały się sukcesem. Kolejne zestawienia opublikujemy wkrótce.

***

Polecamy także:

A może "fit biznes"?

A może "fit biznes"?

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook