Współczesne osiągnięcia technologiczne, które zmieniły franczyzę!

26 sie 2020
źródło: techaeris.com

W ostatnich miesiącach wydatki konsumenckie skurczyły się, powodując zmagania niejednego franczyzobiorcy. Cały biznes kręci się wokół Covid-19. A nie każdy wie, że 2020 rok to także czas technologicznych zmian we współczesnej franczyzie.

Oto cztery najważniejsze osiągnięcia technologiczne, które zmieniły franczyzę:

1. Zintegrowana sprzedaż

Teraz terminal to niemalże obowiązkowa opcja w sprzedaży. Ważna stała się także POS, czyli połączenie terminala z dodatkowymi opcjami takimi jak zintegrowana księgowość a nawet marketing. Dzięki temu wiemy nie tylko jak często klient przychodzi do sklepu i co kupuje, ale także możemy pozyskiwać inne kluczowe dane, takie jak: wgląd do finansów i prezentację wyników finansowych.

2. Śledzenie KPI (KEY PERFORMANCE INDICATOR)

Ta technologia nie tylko pozwala franczyzodawcy na monitorowanie ogólnego stanu franczyzy, ale także umożliwia mu szybkie wsparcie.  Skrót KPI pochodzi z języka angielskiego i oznacza "kluczowy wskaźnik efektywności". KPI pozwalają na pomiar efektywności pracy, a także na łatwiejsze konstruowanie systemów motywacyjnych. Co ciekawe, są wyrażone w liczbach i pozwalają ocenić czy dana jednostka robi postępy, czy też nie.

3. Media społecznościowe

Prawdopodobnie najpotężniejszym narzędziem udostępnianym przez media społecznościowe jest tak zwane geofencing. Dzięki temu franczyzobiorca może w dowolnym momencie promować oferty wśród pobliskich klientów. Geofencing działa w oparciu o różne technologię łączności radiowej: GPS, Wi-Fi czy bluetooth. Właściciel restauracji tworzy w swoim lokalu, a nawet wokół niego cyfrową przestrzeń. Klient, który przechodzi obok tego lokalu dzięki temu otrzymuje zaproszenie do wejścia do restauracji. Co ciekawe strefa z powiadomieniami geofencingu może obejmować nawet kilkadziesiąt metrów w zależności od wykorzystanej technologii radiowej. Dzięki geofencingowi możemy informować o promocjach, zmianach ect.

Dużą rolę pełni także facebook, linkedin oraz Instagram. To dzięki nim franczyzobiorcy i franczyzodawcy mogą być jeszcze bliżej swoich potencjalnych klientów. Marketing w mediach społecznościowych polega na zaangażowaniu. W tej technologii jest mnóstwo narzędzi, które mogą pomóc w budowaniu marki. Dziesięć lat temu media społecznościowe były dodatkiem do biznesu, a teraz są dla niego kluczem.

4. Zamówienia online i aplikacje mobilne

Można śmiało uznać, że 2020 rok to przyśpieszony czas, gdzie aplikacje mobilne i zamówienia online stały się franczyzowym "must have". Co ciekawe, nie dotyczą one już tylko branży gastronomicznej. Wzrost obserwuje się także w branży handlowej i usługowej. Zyskują zakupy online, click and collect, rezerwacje online, ect.

Masz franczyzę?  Jak według Ciebie technologia zmieniła franczyzę? - podziel się z nami Twoją opinią na Facebooku.

***

Polecamy także:

5 najstarszych franczyz na świecie według Entrepreneur

5 najstarszych franczyz na świecie według Entrepreneur

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook