Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz Mcdonald's Polska

20 mar 2020
foto: pixabay

Obecna sytuacja powoduje dezorientację w każdej branży. Jak to wygląda w sieciach franczyzowych? Czy wszyscy franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc z centrali? Specjalnie dla Państwa przeprowadziliśmy sondę wśród sieci franczyzowych, w której zapytaliśmy jak wspierają swoich franczyzobiorców w tym ciężkim okresie. Dodatkowo poprosiliśmy o prognozy na najbliższe dwa - trzy miesiące.

Przez najbliższe dni będziemy specjalnie dla Państwa publikować cyklicznie sondy przeprowadzone w sieciach franczyzowych, które wyraziły na to zgodę. Tym razem zapraszamy do przeczytania odpowiedzi Pani Anny Borys-Karwackiej - dyrektora ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Jak wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców i jakie przewidujecie Państwo prognozy na przyszłe dwa- trzy miesiące?

Odpowiedź:

Wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego ograniczył możliwość działania firm gastronomicznych w całym kraju, a w tym naszej sieci. Nasi franczyzobiorcy zamknęli lokale w centrach handlowych lub typowo miejskie restauracje, tam gdzie to możliwe realizują sprzedaż w kanałach McDelivery oraz McDrive. Z racji ograniczonych możliwości budowania sprzedaży, znacznych kosztów pracowniczych, obecna sytuacja dotyka każdą organizację franczyzową, a w szczególności te oparte na restauracjach w centrach handlowych – to one potrzebują najszybszego wsparcia. W innych typach restauracjach także odnotowujemy znaczące spadki sprzedaży, co znacząco wpływa na sytuację finansowo naszych partnerów biznesowych. Opracowaliśmy własny program wsparcia dla organizacji licencyjnych, przesuwający największe płatności w czasie i redukujący część z nich. Liczymy także na rozwiązania zaproponowane w pakiecie osłonowym przygotowanym przez rząd.

Sieć także w komunikatach dla innych mediów podkreśla, że dba, aby w McDonald's były przestrzegane z najwyższą starannością, a kwestia dezynfekcji jest standardem w restauracjach. Przedstawicielka firmy poinformowała, że prowadzą także ciągłe działania informacyjne wśród pracowników i partnerów. Sieć także wprowadziła w kilku miastach w porozumieniu z Uber Eats darmowe posiłki, które są dostarczane do pracowników szpitali.

 

***

Polecamy także:

https://franczyzainfo.pl/sonda-wsparcie-farnczyzobiorcow-w-dobie-koronawirusa-komentarz-sieci-spar/

Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz sieci SPAR

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook