Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz Grupy Muszkieterów

24 mar 2020

Obecna sytuacja powoduje dezorientację w każdej branży. Jak to wygląda w sieciach franczyzowych? Czy wszyscy franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc z centrali w dobie koronawirusa? Specjalnie dla Państwa przeprowadziliśmy sondę wśród sieci franczyzowych, w której zapytaliśmy jak wspierają swoich franczyzobiorców w tym ciężkim okresie. Dodatkowo poprosiliśmy o prognozy na najbliższe dwa - trzy miesiące.

Przez najbliższe dni będziemy specjalnie dla Państwa publikować cyklicznie sondy przeprowadzone w sieciach franczyzowych, które wyraziły na to zgodę. Tym razem zapraszamy do przeczytania odpowiedzi jaką uzyskaliśmy od Biura Prasowego Grupy Muszkieterów.

Jak wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców i jakie przewidujecie Państwo prognozy na przyszłe dwa- trzy miesiące?

odpowiedź Biura Prasowego Grupy Muszkieterów:

W związku z pandemią koronawirusa w Polsce Grupa Muszkieterów podjęła zdecydowane kroki zwiększające bezpieczeństwo klientów i pracowników. Kierownictwo sieci na bieżąco aktualizuje procedury bezpieczeństwa i stosuje się do najnowszych zaleceń oraz instrukcji wydawanych przez Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego.

Zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz pracowników w sklepach to nasz priorytet

Wszyscy pracownicy Grupy zostali poinformowani o konieczności stosowania się do zaostrzonych zasad higieny i ochrony. Kluczowymi wśród działań prewencyjnych, wdrożonych w sieci Bricomarché, marketów typu dom i ogród, oraz Intermarché, supermarketów spożywczych i sieci stacji paliw, są m.in. zwiększona częstotliwość dezynfekcji powierzchni często dotykanych, takich jak koszyki i wózki zakupowe, taśmy kasowe, PIN-pady, klamki, czy poręcze. W sklepach wprowadzane są dodatkowe zabezpieczenia. Zarządzający supermarketami pod szyldem Intermarché i Bricomarché, jako niezależni przedsiębiorcy, mogą zadecydować np. o ograniczeniu przepustowości czy skróceniu czasu otwarcia placówki dla klientów. W większości sklepów trwa instalacja szyb z plexi, które mają zapewnić kasjerom wyższy poziom bezpieczeństwa. Wiele sklepów wyznaczyło już linie graniczne przy kasach lub przy stoiskach tradycyjnych, aby ułatwić klientom zachowanie zalecanej bezpiecznej odległości. Sklepy obu szyldów Grupy poprzez radiowęzeł przypominają klientom o konieczności zachowywania bezpiecznej odległości oraz zachęcają do korzystania z płatności bezgotówkowych. Zasady bezpieczeństwa są wywieszone przy wejściu do sklepów.

Działania ochronne w centrali Grupy Muszkieterów w Swadzimiu

Szereg działań ochronnych podjęto również wobec osób zatrudnionych w centrali Grupy Muszkieterów w Swadzimiu oraz w magazynach logistycznych. W każdym możliwym przypadku Muszkieterowie zachęcają do podjęcia pracy zdalnej, dotyczy to zarówno pracowników biurowych, jak i administracyjnych zatrudnionych w części magazynowej. Większość pracowników już pracuje zdalnie – Grupa domówiła znaczną ilość laptopów, aby zwiększyć liczbę pracowników wykonujących pracę zdalną. W innych przypadkach menadżerowie ustalają odpowiednie rotacje w zespołach i rozpraszają pracowników na większych odległościach. Inne działania ochronne to zamknięcie kantyny, zrezygnowanie z wizyt przedstawicieli handlowych i zewnętrznych gości w biurowcu oraz w sklepach, a także prowadzenie rekrutacji online. Zwiększona została również częstotliwość dezynfekcji poszczególnych pomieszczeń, zainstalowano podajniki płynu i rozdano maseczki pracownikom. Muszkieterowie przygotowali także w swoich wewnętrznych intranetach dla centrali oraz sklepów zakładki, gdzie publikują kluczowe instrukcje, materiały do pobrania dla klientów oraz komunikaty skierowane do wszystkich pracowników.

***

Polecamy także:

Sonda: wsparcie farnczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz Żabka

Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz Żabka

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook