Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz sieci Żabka
23 mar 2020
foto: pixabay
Obecna sytuacja powoduje dezorientację w każdej branży. Jak to wygląda w sieciach franczyzowych? Czy wszyscy franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc z centrali? Specjalnie dla Państwa przeprowadziliśmy sondę wśród sieci franczyzowych, w której zapytaliśmy jak wspierają swoich franczyzobiorców w tym ciężkim okresie. Dodatkowo poprosiliśmy o prognozy na najbliższe dwa - trzy miesiące.
Przez najbliższe dni będziemy specjalnie dla Państwa publikować cyklicznie sondy przeprowadzone w sieciach franczyzowych, które wyraziły na to zgodę. Tym razem zapraszamy do przeczytania odpowiedzi jaką uzyskaliśmy od Biura Prasowego Sieci Żabka.
Jak wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców i jakie przewidujecie Państwo prognozy na przyszłe dwa- trzy miesiące?
odpowiedź Biura Prasowego Sieci Żabka:
W trosce o bezpieczeństwo franczyzobiorców, kasjerów i klientów podjęliśmy jako sieć szereg działań, które mają na celu zapobieganie rozprzestrzeniania się koronawirusa:
- Dystrybuujemy środki dezynfekujące, do czego szerzej odnosimy się w odpowiedzi na drugie pytanie. Opracowaliśmy również procedurę tworzenia środka dezynfekującego przez franczyzobiorcę we własnym zakresie na bazie spirytusu.
- Równolegle do środków dezynfekujących dystrybuujemy rękawiczki lateksowe – niemal wszyscy franczyzobiorcy otrzymali już dwie partie, w drodze jest kolejna. Dodatkowo, zamierzamy dodawać rękawiczki do każdej kolejnej dostawy, która odbywa się co dwa dni.
- Franczyzobiorcom przesłaliśmy także rękawice foliowe, rozpoczęliśmy kolejne dostawy po 25 paczek na każdy sklep.
- Podjęliśmy decyzję o ograniczeniu standardowych godzin funkcjonowania sklepów, które będą otwarte od godz. 7:00 do 22:00. Skrócenie godzin otwarcia placówek obowiązuje do odwołania.
- W celu ograniczenia gromadzenia się osób w placówkach, wprowadziliśmy instrukcję umożliwiającą franczyzobiorcom określanie liczby osób przebywających w jednym czasie w sklepie.
- Przygotowaliśmy i kończymy dostawy przegród z pleksi, które umożliwiają dodatkową ochronę i pozwalają na oddzielenie na odpowiedni dystans kasjerów od klientów.
- Wprowadziliśmy do sprzedaży mrożone pieczywo do samodzielnego odpieku w domu.
- Przygotowaliśmy materiały dla klientów, w których podkreślamy znaczenie zachowania zasad higieny podczas zakupu produktów sprzedawanych bez opakowania, jak pieczywo, warzywa czy owoce.
- Franczyzobiorcom przesłaliśmy pakiet informacji obejmujący m.in. plakaty i ulotki dla klientów, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania czy kontakty do Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych. Aktualne informacje przesyłamy franczyzobiorcom codziennie, podkreślamy także jak ważne jest zachowanie wszystkich zaleceń.
Niezależnie od powyższych działań, od dwóch tygodni każdy franczyzobiorca co tydzień otrzymuje w ramach rozliczeń subwencję finansową z myślą o przystosowaniu placówek do nowych, wynikających z zagrożenia koronawirusem, warunków.
***
Polecamy także:
Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz Mcdonald's Polska
Tagi:
Opublikowane przez: Daria Kania-Baran