Carrefour Polska planuje grupowe zwolnienia!

19 sie 2020
źródło: materiały prasowe

Carrefour Polska jest na półmetku realizacji strategii "Carrefour 2022", wdrażając kolejny etap budowy omnikanałowej organizacji proklienckiej. Obecny obejmuje uproszczenie struktur i procesów zarówno w sklepach oraz centrali firmy. Dodatkowo również dostosowanie i rozwój nowych kompetencji pracowników. Skutkiem tych działań będzie odejście ok 400 osób na zasadach zwolnienia grupowego.

Carrefour, w celu przyspieszenia procesu decyzyjnego w interakcji z klientami, spłaszczy swoje struktury i zmniejszy hierarchiczność organizacji. Sieć stworzy również nowe stanowiska doradców klientów w sklepach, którzy będą lokalnymi ambasadorami transformacji żywieniowej Carrefour w Polsce. Wprowadzi także nową organizację stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach. Wszystko po to, aby bardziej elastycznie odpowiadać na potrzeby klientów i budować z nimi bliższe relacje.

Planowane uproszczenie i płaska struktura oznaczają zmiany dla wszystkich pracowników w sklepach i centrali firmy. Przewidywane jest odejście około 3% pracowników (na zasadach zwolnienia grupowego). Stanowi to około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach.

- Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej „Carrefour 2022”. Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - mówi Tareck Ouaibi, Wiceprezes zarządu, Dyrektor Operacyjny Carrefour Polska. Wierzymy, że wszystkie te elementy stanowią podstawę przyszłości Carrefour na konkurencyjnym rynku w Polsce. Tylko zadowoleni i powracający do nas na zakupy klienci zagwarantują stabilny rozwój naszej firmy w Polsce - dodaje Ouaibi.

Celem strategii "Carrefour 2022" jest przeprowadzenie głębokiej transformacji firmy. Plan ten opiera się na czterech głównych filarach: transformacji żywieniowej, transformacji omnikanałowej, wprowadzeniu uproszczonej i otwartej organizacji oraz podnoszeniu produktywności i konkurencyjności firmy.

 

***

Polecamy także:

Carrefour Polska buduje "Pszczele hotele"

Carrefour Polska buduje "Pszczele hotele"

 

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook