Serwis auta w abonamencie, franczyza - rozmowa o marce Autocare

26 lip 2021

- Nasi franczyzobiorcy dostają pełny pakiet do tego, aby uruchomić naprawdę dochodowy biznes pod naszymi skrzydłami i marką. Docelowo po 18 miesiącach współpracy w tym modelu, wdrażamy kolejne usługi, które dodatkowo wzmacniają pozycje biznesową Franczyzobiorcy w danym mieście - opowiada Maciej Gajec, CEO AutoCare. 

AutoCare wychodzi z naprawdę ciekawym pomysłem. "Abonament serwisowy dla aut" - tego jeszcze nie było. Opowie mi Pan coś więcej o tym?

To prawda, nie ma takiej usługi na polskim rynku, ale my lubimy takie sytuacje. Dlatego też uruchomiliśmy AutoCare, które powstało z potrzeby własnej. Abonament serwisowy dla aut używanych to taki produkt/usługa, która umożliwia klientowi płacenie jednej opłaty miesięcznej i w ramach niej mieć konkretne usługi np. wymianę opon, serwis olejowy z filtrami (części i usługa), przegląd rejestracyjny czy serwis klimatyzacji. To taki podstawowy abonament. W ramach dobierania innych usług można np. dodać pakiet napraw o wartości np. 1000 zł, który będzie obejmować wszelkie naprawy w trakcie trwania abonamentu (12 miesięcy). Jeśli mając taką opcję w abonamencie, w aucie nic się nie zepsuje, to klient ma 2 możliwości. Po pierwsze, może niewykorzystaną usługę (pakiet napraw) przenieść na kolejny okres abonamentowy lub skorzystać z drugiej opcji, w ramach której wydajemy klientowi kartę paliwową z wartością około 950 zł do wydania na stacji benzynowej. W ramach abonamentu możemy mieć również opony, myjnie, a docelowo ubezpieczenie itp. Wszystkie usługi w AutoCare możemy realizować w modelu "door to door", w ramach którego nasz pracownik przyjeżdża po auto klienta, następnie zawozi je do serwisu na realizację usługi. Po wszystkim zwraca auto klientowi np. pod dom lub do pracy.

Czyli teoretycznie klient posiadając taki abonament, nie musi się o nic martwić?

Teoretycznie tak - wszystko jest zależne od zakresu takiego abonamentu. Głównie jednak chodzi o to, żeby klient nie musiał nagle wyciągać z kieszeni większej kwoty na np. rozrząd czy opony (bo tego rodzaju usługi mogą też być wrzucone w abonament). Mając abonament serwisowy w AutoCare, może sobie zaplanować koszty użytkowania auta na cały rok. W optymalnej wersji będzie go interesować jedynie koszt paliwa.

Doczytałam, że oddział AutoCare można uruchomić we franczyzie? Ta opcja jest dedykowana konkretnym miastom/ miejscowościom?

Tak, franczyzę przygotowaliśmy dla ok. 40 lokalizacji w Polsce. Chcemy uruchamiać oddziały w miastach powyżej 100.000 mieszkańców. Taki potencjał jest niezbędny do tego, aby franczyzobiorca mógł zrealizować swoje zyski, a jego inwestycja była rentowna. Wytworzyliśmy innowacyjny model biznesowy, więc działamy raczej jak Uber, Pyszne.pl czy BOOKSY a nie zwykły serwis. Dostarczamy franczyzobiorcy technologię, proces, know-how oraz strumień klientów, aby mógł spokojnie rozwijać biznes w swoim mieście. Nasz franczyzobiorca w początkowych 18-24 miesiącach skupia się na obsłudze klientów, których my jako jeden z nielicznych franczyzodawców dostarczamy mu bez ograniczeń. Według nas, to unikalny koncept franczyzowy w naszej branży. Niewiele marek działających w modelu franczyzowym zobowiązuje się do dostarczania swoim franczyzobiorcom klientów. My w AutoCare przejmujemy ten trudny element procesu na siebie i gwarantujemy naszym franczyzobiorcom taką ilość klientów/zleceń, która gwarantuje osiąganie przez nich odpowiednich dochodów i wzrost ich oddziałów zgodnie z naszymi założeniami.

Jak wygląda w praktyce model franczyzowy AutoCare?

W tym modelu działamy trochę jak McDonald's, który daje franczyzę, ale od przy tym rozpoznawalną markę, reklamę i klientów. My proponując franczyzę naszym partnerom, dajemy im pełny serwis tj. pomysł na biznes, model działania oraz klientów. Oni mają za zadanie działać zgodnie z procesem i sprawnie obsługiwać klientów. Na tym zarabiają. Na sprawnej obsłudze klientów pozyskanych przez centralę AutoCare. To początkowy okres współpracy przez 18-24 miesiące.

Nie dajemy modelu franczyzowego opartego na pomyśle "ale klientów to już proszę sobie szukać". Docelowo po 18 miesiącach współpracy w tym modelu, wdrażamy kolejne usługi, które dodatkowo wzmacniają pozycję biznesową franczyzobiorcy w danym mieście.

Jesteśmy na tyle pewni naszego biznesu, mamy duże doświadczenie w tym co robimy, że dajemy gwarancję franczyzobiorcy na osiągnięcie przez niego dochodów w określonym czasie. Dlatego, nie szukamy każdego do tej współpracy. Interesuje nas praca z Partnerami, którzy chcą realizować ten biznes z nami, stać się częścią marki AutoCare.  Jesteśmy wymagający -  jeśli chodzi o dobór franczyzobiorców. Szukamy osób, które chcą się zaangażować w ten biznes, bo tylko wtedy osiągniemy sukces i nasza gwarancja na dochód dla franczyzobiorcy będzie zrealizowana.

To bardzo dobra cecha, aby poszukiwać partnerów, którzy są gotowi zaangażować się w budowanie i zwiększanie marki. Dziękuję za rozmowę!

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook