- Nasi franczyzobiorcy dostają pełny pakiet do tego, aby uruchomić naprawdę dochodowy biznes pod naszymi skrzydłami i marką. Docelowo po 18 miesiącach współpracy w tym modelu, wdrażamy kolejne usługi, które dodatkowo wzmacniają pozycje biznesową Franczyzobiorcy w danym mieście - opowiada Maciej Gajec, CEO AutoCare.
To prawda, nie ma takiej usługi na polskim rynku, ale my lubimy takie sytuacje. Dlatego też uruchomiliśmy AutoCare, które powstało z potrzeby własnej. Abonament serwisowy dla aut używanych to taki produkt/usługa, która umożliwia klientowi płacenie jednej opłaty miesięcznej i w ramach niej mieć konkretne usługi np. wymianę opon, serwis olejowy z filtrami (części i usługa), przegląd rejestracyjny czy serwis klimatyzacji. To taki podstawowy abonament. W ramach dobierania innych usług można np. dodać pakiet napraw o wartości np. 1000 zł, który będzie obejmować wszelkie naprawy w trakcie trwania abonamentu (12 miesięcy). Jeśli mając taką opcję w abonamencie, w aucie nic się nie zepsuje, to klient ma 2 możliwości. Po pierwsze, może niewykorzystaną usługę (pakiet napraw) przenieść na kolejny okres abonamentowy lub skorzystać z drugiej opcji, w ramach której wydajemy klientowi kartę paliwową z wartością około 950 zł do wydania na stacji benzynowej. W ramach abonamentu możemy mieć również opony, myjnie, a docelowo ubezpieczenie itp. Wszystkie usługi w AutoCare możemy realizować w modelu "door to door", w ramach którego nasz pracownik przyjeżdża po auto klienta, następnie zawozi je do serwisu na realizację usługi. Po wszystkim zwraca auto klientowi np. pod dom lub do pracy.
Teoretycznie tak - wszystko jest zależne od zakresu takiego abonamentu. Głównie jednak chodzi o to, żeby klient nie musiał nagle wyciągać z kieszeni większej kwoty na np. rozrząd czy opony (bo tego rodzaju usługi mogą też być wrzucone w abonament). Mając abonament serwisowy w AutoCare, może sobie zaplanować koszty użytkowania auta na cały rok. W optymalnej wersji będzie go interesować jedynie koszt paliwa.
Tak, franczyzę przygotowaliśmy dla ok. 40 lokalizacji w Polsce. Chcemy uruchamiać oddziały w miastach powyżej 100.000 mieszkańców. Taki potencjał jest niezbędny do tego, aby franczyzobiorca mógł zrealizować swoje zyski, a jego inwestycja była rentowna. Wytworzyliśmy innowacyjny model biznesowy, więc działamy raczej jak Uber, Pyszne.pl czy BOOKSY a nie zwykły serwis. Dostarczamy franczyzobiorcy technologię, proces, know-how oraz strumień klientów, aby mógł spokojnie rozwijać biznes w swoim mieście. Nasz franczyzobiorca w początkowych 18-24 miesiącach skupia się na obsłudze klientów, których my jako jeden z nielicznych franczyzodawców dostarczamy mu bez ograniczeń. Według nas, to unikalny koncept franczyzowy w naszej branży. Niewiele marek działających w modelu franczyzowym zobowiązuje się do dostarczania swoim franczyzobiorcom klientów. My w AutoCare przejmujemy ten trudny element procesu na siebie i gwarantujemy naszym franczyzobiorcom taką ilość klientów/zleceń, która gwarantuje osiąganie przez nich odpowiednich dochodów i wzrost ich oddziałów zgodnie z naszymi założeniami.
W tym modelu działamy trochę jak McDonald's, który daje franczyzę, ale od przy tym rozpoznawalną markę, reklamę i klientów. My proponując franczyzę naszym partnerom, dajemy im pełny serwis tj. pomysł na biznes, model działania oraz klientów. Oni mają za zadanie działać zgodnie z procesem i sprawnie obsługiwać klientów. Na tym zarabiają. Na sprawnej obsłudze klientów pozyskanych przez centralę AutoCare. To początkowy okres współpracy przez 18-24 miesiące.
Nie dajemy modelu franczyzowego opartego na pomyśle "ale klientów to już proszę sobie szukać". Docelowo po 18 miesiącach współpracy w tym modelu, wdrażamy kolejne usługi, które dodatkowo wzmacniają pozycję biznesową franczyzobiorcy w danym mieście.
Jesteśmy na tyle pewni naszego biznesu, mamy duże doświadczenie w tym co robimy, że dajemy gwarancję franczyzobiorcy na osiągnięcie przez niego dochodów w określonym czasie. Dlatego, nie szukamy każdego do tej współpracy. Interesuje nas praca z Partnerami, którzy chcą realizować ten biznes z nami, stać się częścią marki AutoCare. Jesteśmy wymagający - jeśli chodzi o dobór franczyzobiorców. Szukamy osób, które chcą się zaangażować w ten biznes, bo tylko wtedy osiągniemy sukces i nasza gwarancja na dochód dla franczyzobiorcy będzie zrealizowana.