BADANIE: Jakie firmy zyskają na pandemi?

20 Lip 2020
źródło: na podstawie badania Mastercard

Najnowsze badanie przeprowadzone przez Mastercard pokazuje, że w czasie pandemii Polacy doceniali przede wszystkim lokalnych przedsiębiorców oraz lokalne punkty handlowo-usługowe. 

Jakie punkty odczuły ożywienie dzięki Covid-19?

  1. Piekarnie
  2. Sklepy warzywno-owocowe
  3. Sklepy mięsne
  4. Sklepy z narzędziami i artykułami dla majsterkowiczów
  5. Zakłady fryzjerskie
  6. Kawiarnie
  7. Niezależne sklepy odzieżowe
  8. Restauracje
  9. Bary/puby
  10. Sklepy z upominkami.

Co wybierają ankietowani?

Według badania 71 procent ankietowanych przyznaje, że po zniesieniu obostrzeń woli robić zakupy u lokalnych przedsiębiorców. Co więcej aż 26 respondentów twierdzi, że dzięki przymusowej izolacji odkryło sklepy w swojej okolicy, których dotąd nie znało. Co ciekawe, 65 badanych zamierza w dalszym ciągu kupować w lokalnych punktach handlowo-usługowych.

Badanie Mastercard pokazuje także, że 52 procent Polaków "tęskniło" za lokalnymi restauracjami i pubami. Co stanowi zdecydowanie wyższy wynik niż w innych krajach europejskich. Z kolei 40 procent ankietowanych chce wspierać lokalnych restauratorów.

– Obecne czasy wymusiły na konsumentach zmiany nawyków zakupowych. Szukają oni nie tylko bezpiecznych form płatności elektronicznych i zbliżeniowych, ale wybierają również zaufane sklepy lokalne. Lokalni przedsiębiorcy mają ogromne znaczenie jako dostawcy towarów i usług dla najbliższej społeczności oraz jako siła napędowa ożywienia gospodarczego w skali całego kraju. Odgrywają także szerszą, integrującą rolę, wspierając mieszkańców danej okolicy i wzmacniając ducha wspólnoty. Chociaż cała Europa przeżywa trudny okres, można oczekiwać, że nastąpi wzrost poczucia lokalnej lojalności, która utrzyma się po zniesieniu lockdownu i powrocie do normalnego życia – komentuje badanie Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.

***

Polecamy także:

Modele prowadzenia działalności - jakim przedsiębiorcą jesteś ?

Modele prowadzenia działalności - jakim przedsiębiorcą jesteś ?

 

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera