Najnowsze badanie przeprowadzone przez Mastercard pokazuje, że w czasie pandemii Polacy doceniali przede wszystkim lokalnych przedsiębiorców oraz lokalne punkty handlowo-usługowe.
Jakie punkty odczuły ożywienie dzięki Covid-19?
Co wybierają ankietowani?
Według badania 71 procent ankietowanych przyznaje, że po zniesieniu obostrzeń woli robić zakupy u lokalnych przedsiębiorców. Co więcej aż 26 respondentów twierdzi, że dzięki przymusowej izolacji odkryło sklepy w swojej okolicy, których dotąd nie znało. Co ciekawe, 65 badanych zamierza w dalszym ciągu kupować w lokalnych punktach handlowo-usługowych.
Badanie Mastercard pokazuje także, że 52 procent Polaków "tęskniło" za lokalnymi restauracjami i pubami. Co stanowi zdecydowanie wyższy wynik niż w innych krajach europejskich. Z kolei 40 procent ankietowanych chce wspierać lokalnych restauratorów.
– Obecne czasy wymusiły na konsumentach zmiany nawyków zakupowych. Szukają oni nie tylko bezpiecznych form płatności elektronicznych i zbliżeniowych, ale wybierają również zaufane sklepy lokalne. Lokalni przedsiębiorcy mają ogromne znaczenie jako dostawcy towarów i usług dla najbliższej społeczności oraz jako siła napędowa ożywienia gospodarczego w skali całego kraju. Odgrywają także szerszą, integrującą rolę, wspierając mieszkańców danej okolicy i wzmacniając ducha wspólnoty. Chociaż cała Europa przeżywa trudny okres, można oczekiwać, że nastąpi wzrost poczucia lokalnej lojalności, która utrzyma się po zniesieniu lockdownu i powrocie do normalnego życia – komentuje badanie Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.
***
Polecamy także:
Modele prowadzenia działalności - jakim przedsiębiorcą jesteś ?