Badanie: Kim jest klient restauracji typu fast food?

29 lip 2020
źródło: poradnikrestauratora.com

Firma technologiczna Proxi.cloud sporządziła raport na podstawie, którego zweryfikowano wizyty konsumentów w sieciach fast food. Analizie poddano ponad pół tysiąca restauracji m.in. McDonald's, KFC, Burger King). Badanie trwało od 20 kwietnia do 20 lipca 2020 roku. Łącznie przeanalizowano około 2,7 mln wizyt w tych restauracjach. Anonimowe dane zebrano za pośrednictwem tzw. geofencingów, czyli wirtualnych punktów na mapie.

Kto jest głównym klientem restauracji typy fast food?

Konsumenci będący w wieku od 25 do 34 lat najliczniej odwiedzają fast foody (46,2 % badanych). Kolejną grupę stanowią  osoby w przedziale od 35 do 44 lat – to jest ponad 20%. Około 16% badanych przychodzących do ww. obiektów to osoby w przedziale wiekowym od 45. do 54. roku życia. Co ciekawe klienci mający od 18 do 24 lat stanowią jedynie 14%. Na końcu znajduje się grupa wiekowa osób powyżej 55 roku życia ( tylko 4% z nich jada w sieciach fast food).

Jakie wnioski?

Przedział wiekowy od 25 do 34 lat to czas inwestowania w jak najlepszą pozycję zawodową i społeczną. W miarę zdobywania stabilizacji życiowej nieco starsze osoby zaczynają bardziej koncentrować się na komforcie życia domowego. Mając zasobniejsze portfele, chętniej też bywają w ekskluzywnych restauracjach. Klientela fast foodów jest więc po części przejmowana przez tę droższą gastronomię – twierdzi dr Maria Andrzej Faliński, wieloletni obserwator zachowań konsumenckich.

Adam Grochowski z z firmy technologicznej Proxi.cloud stwierdza, że największą grupę stanowią Polacy znajdujący się na początku swojej zawodowej drogi. Stołują się w sieciach fast food ponieważ żyją szybko i nie mają czasu na robienie zakupów. Dodatkowo dania typu fast food odpowiadają gustom młodych klientów i są dla nich przystępne cenowo.

– Nie jest to etap życiowy, w którym ma się pieniądze na częste chodzenie do restauracji. W kolejnych latach młodzi ludzie będą jednak coraz bardziej potrzebni na rynku pracy, więc ich dochody będą rosnąć. Wówczas odsetek klientów w wieku 18-24 powiększy się, zwłaszcza w dużych miastach – prognozuje dr Faliński.

A co z seniorami?

Ekspert wskazuje, że osoby powyżej 55 roku życia mają po prostu więcej czasu na gotowanie i są przyzwyczajone do tradycyjnych potraw. Niemniej ekspert przewiduje, że ten trend może się ostatecznie zmienić. Nowe pokolenie nauczone "wychodzenia" z domu będzie chętniej wychodzić na zewnątrz i być może będzie chciało korzystać z sieci fast food.

Raport: Jakim sieciom handlowym ufają Polacy?

Raport: Jakim sieciom handlowym ufają Polacy?

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook