Czego może spodziewać się biznes w branży spożywczej? Jakie trendy uwydatnia raport Global Food and Drink Trends 2021? Ten zbiór przygotowany przez firmę Mintel może okazać się bardzo ważny dla przedsiębiorców z branży spożywczej, jak i gastronomii.
Mintel zauważa, że w nadchodzących latach konsumenci będą poszukiwać produktów i usług, które przynoszą korzyści dla ich zdrowia - co ciekawe także tego psychicznego. Raport pokazuje, że ludzi coraz mniej interesują sztywne zasady diet. Zamiast tego konsumenci są bardziej skłonni do świadomego odżywiania. Dlatego w najbliższym czasie, większą uwagę będą przykładać do tego jak i co jedzą i jaki to ma wpływ na ich zdrowie psychiczne.
1. Produkty i usługi będą przybierać formę pewnego rytuału. Ich zakup ma się kojarzyć ze spokojem, odetchnieniem, uspokojeniem emocji.
2. Mintel wskazuje, że marki/firmy będą reklamować się jako "świadomy wybór". A swoją "skuteczność" popierać opiniami ekspertów.
3. Firmy będą starać się zachęcać do "świadomego", zdrowego jedzenia.
4. Łączenie pasji z produktami - dedykowane posiłki i napoje.
1. Raport wskazuje, że stare produkty/usługi będą musiały mieć nadaną nową "jakość"/historię.
2. Zamówienia do domu będą miały na celu przełamanie rutyny. Wprowadzenie do powszechnego dnia jakiś zmian.
3. Po odmrożeniu gospodarki, przewiduje się, że konsumenci będą oczekiwać nadal dbania o higienę i zdrowie innych w branży spożywczej.
1. Mintel wskazuje, że jedzenie ma łączyć. Zarówno grupy znajomych, przyjaciół, jak i skupiać konkretne pasje. Mają w tym pomagać określone produkty i usługi.
2. Z uwagi, że jedzenie ma łączyć, to raport zachęca do skupiania klientów w jedną społeczność. Budowania z innymi interakcji, również w świecie online.
3. Mobilizowanie klientów do czynienia dobra. Bycie firmą, która chce dokonać dobrych zmian na świecie to również ważny element dla tego sektora. W szczególności jeśli patrzymy na kwestie związane z ochroną środowiska czy recyklingiem.
Co powyższe wnioski mogą dać samej branży spożywczej? Przede wszystkim dostarczyć informacji, w którym kierunku ma ich firma się rozwijać. A poszukującym idealnego biznesu we franczyzie być może ułatwią poszukiwania. Zapewne firmy podążające za trendami mogą okazać się atrakcyjniejsze dla potencjalnych franczyzobiorców. Elastyczność to w dzisiejszych czasach wartość dla każdego biznesu.
***
Przeczytaj także:
Trendy we franczyzie na 2021 rok!