DDD Dobre Dla Domu to sieć specjalistycznych salonów sprzedaży. Firma oferuje współpracę na zasadach franczyzy. Jak to wygląda w praktyce? Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Pawłem Soroką – Dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży w firmie DDD dobre Dla Domu.
Co oferują sklepy z sieci DDD Dobre Dla Domu?
Salony DDD to pełna oferta wiodących producentów polskiego i światowego rynku wyposażenia wnętrz. W każdym salonie prezentujemy produkty zgodnie z aktualnymi trendami oraz zapewniamy Klientom, bogatą ekspozycję wraz z aktualnymi wzornikami i katalogami: paneli podłogowych, podłóg drewnianych, drzwi wewnętrznych i zewnętrznych oraz szeroka gama akcesoriów.
Ile obecnie posiadacie Państwo jednostek franczyzowych?
DDD To marka specjalistyczna, która swoje doświadczenie na rynku wyposażenia wnętrz buduje już od 15 lat. W tym czasie powstało i działa na rynku w Polsce 35 sklepy pod szyldem DDD Dobre dla Domu ( w tym 34 sklepy franczyzowe).
Kto może zostać franczyzobiorcą DDD Dobre Dla Domu?
Franczyzobiorcą może zostać prawie każdy, musi jednak spełniać kilka kryteriów. Najważniejszym z nich jest kapitał wstępny, co jest rzeczą oczywistą rozpoczynaniu jakiegokolwiek biznesu. W przypadku DDD Dobre Dla Domu koszty jakie ta osoba ponosi są o wiele mniejsze, niż tworzenie samodzielnej własnej marki. Partner wykupujący naszą licencje otrzymuje kompletny biznesowy know-how. Dzięki swojej inwestycji w naszą markę dysponuje jednymi z najlepszych warunków handlowych z dostawcami, których sam nie zdołałby wynegocjować. Wartością dodaną jest też bezpośredni dostęp do najlepszych producentów z branży podłóg i drzwi obecnych rynku, profesjonalne szkolenia produktowe, szerokie wsparcie i doradztwo specjalistów centrali DDD Dobre Dla Domu. Wsparcie to obejmuje obszar handlowy, marketingowy oraz analityczny. Te aspekty pomagają prowadzić biznes w jak najbardziej rozsądny sposób. Istotną sprawą w każdym biznesie jest wiedza zdobyta przez wypracowane lata pracy. Dlatego w przypadku mniej doświadczonych franczyzobiorców stosujemy kompleksowe szkolenia z zarządzania swoim sklepem, sprzedażą , marżą, zapasem. Chcemy aby naszym franczyzobiorcą była osoba ambitna, która chce siebie i swój biznes rozwijać, czerpiąc wiedzę z licencji w jaką zainwestował.
Obecna sytuacja spowodowana epidemią nie jest łatwa. Często to trudne sytuacje weryfikują, czy współpraca z daną firmą się opłaca. Czy wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców w tym trudnym okresie?
W tym trudnym okresie byliśmy i jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi sklepami. Podczas epidemii to właśnie oni są na froncie, kontaktując się bezpośrednio z klientami. Jesteśmy dumni z naszych franczyzobiorców, że tak dobrze sobie poradzili i dalej radzą podczas częściowo zamrożonej gospodarki. Wszystkie nasze sklepy przygotowały się wzorowo do zaleceń GIS-u i zarządzeń Ministra Zdrowia tak, żeby jak najbezpieczniej obsłużyć naszych klientów. My ze strony centrali, na początku pandemii, wyszukiwaliśmy najkorzystniejszych ofert na niezbędne środki ochrony :płyny dezynfekujące, maseczki , rękawiczki, plexi ochronne itp. Przygotowaliśmy specjalne rozwiązanie marketingowe na naszej stronie www ZOSTAŃ W DOMU, dzięki któremu klient mógł się umówić na bezpieczny pomiar u siebie w domu. Informowaliśmy w mediach społecznościowych o tym, że jesteśmy otwarci, że sugerujemy zamówienia telefoniczne. Przygotowaliśmy akcje marketingową z limitowanymi kuponami rabatowymi do pobrania przez klientów na wakacyjny remont. Podczas prezentowania wszystkich tarcz antykryzysowych natychmiast informowaliśmy sklepy, z których zapisów mogą skorzystać, opracowując jak najbardziej czytelne tłumaczenie, wraz z podaniem gotowych wniosków do wypełnienia.
Wróćmy teraz do franczyzy. Jak wyglądają kwestie finansowe? Uruchomienie takiego sklepu wiąże się z dużymi kosztami?
Żeby otworzyć sklep DDD Dobre Dla Domu przyszły franczyzobiorca musi dysponować 65-100 tys. zł (w zależności od miasta i wielkości lokalu). Osoba taka, może liczyć na projekt aranżacji salonu, plan sklepu oraz wizualizację zewnętrzną. Centrala DDD konsultuje z franczyzobiorcą ofertę handlową sklepu, rekomendując konkretne modele podłóg i drzwi. Odbywa się to w oparciu o analizę danych sprzedażowych z analogicznych lokalizacji w całej Polsce. Dzięki temu maleje ryzyko, że franczyzobiorca zamówi towar, który mu się nie sprzeda. Spółka zapewnia także wyposażenie sklepu: meble ekspozycyjne, elementy reklamy oraz wsparcia handlowego. Pierwsze zatowarowanie i ekspozycja drzwi to wydatek 50-60 tys. zł. Partner współfinansuje również kampanię marketingową na otwarcie placówki. To wydatek tym bardziej opłacalny, że centrala DDD wspomaga zarówno organizacyjnie, jak i finansowo start biznesu. Według naszych szacunków już w 3-4 miesiącu od otwarcia sklep powinien zacząć zarabiać – oczywiście przy zaangażowaniu partnera w pozyskiwanie klientów oraz działaniach zgodnych ze standardami. Najlepsze salony osiągają zwrot z inwestycji już po pierwszym roku swojej działalności.
Czy jest możliwe pokrycie inwestycji z kredytu?
Nie mamy takiego rozwiązania w swojej ofercie, ale oczywiście każdy indywidualnie w zależności od swojej zdolności, może pokryć tą inwestycję kredytem.
Komu nie poleca Pan franczyzy DDD Dobre Dla Domu?
Franczyza DDD Dobre Dla Domu nie jest biznesem samym w sobie, tylko bardzo mocno zaawansowanym narzędziem do prowadzenia biznesu i realizacji jego celów. Kluczowym czynnikiem jest człowiek, który podejmuje się tego wyzwania i jego rola jako osoby zarządzającej wszystkimi obszarami działania sklepu jest kluczowa. Nie poleciłbym tego systemu osobom, które nie są gotowe na duże zaangażowanie osobiste w działanie rozwój swojego sklepu.
Dziękuję za odpowiedzi.
***
Polecamy także:
Franczyza KOKU Sushi ma się dobrze!