Flesz tygodnia - biznes w pigułce ( 20-25.12.2020)

25 gru 2020
źródło: materiały prasowe

Nie masz czasu na czytanie i szukanie wiadomości po całym Internecie? Robimy to za Ciebie! Oprócz standardowych codziennych treści, proponujemy  flesz tygodnia, czyli biznes w pigułce.

UWAGA! Poniższe treści nie powielają się z opublikowanymi artykułami w tym tygodniu - to całkowicie dodatkowa garść informacji.
1. Galerie nie odrobią strat

Czujemy się bardzo rozczarowani decyzją ponownego zamknięcia centrów handlowych od 25 grudnia. Bo przecież w czasie Świąt Bożego Narodzenia sklepy nie pracują – co więcej, od lat skrócone są także (słusznie) godziny funkcjonowania handlu w Wigilię. Zaskoczyła nas ogłoszona wczoraj informacja o kolejnych ograniczeniach w handlu. Pozostawaliśmy w przekonaniu, że nasze sklepy w centrach handlowych nie zostaną zamknięte, ponieważ są bezpieczne. A to pozwoliłoby nam zmniejszać straty, bo szans na ich odrobienie już nie widzieliśmykomentuje Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług, dla retailnet.pl .

2. LPP powoli wraca do stabilizacji

Główne wnioski:

• Przychody Grupy LPP w trzecim kwartale roku obrotowego 2020/21 wzrosły niemal o 5 proc. r/r i wyniosły ponad 2,4 mld zł. Spadek sprzedaży za 9 miesięcy br. o 11,4 proc. był niższy od spodziewanego.

• Wzrost sprzedaży online, w okresie od sierpnia do października, równoważył spadki sprzedaży stacjonarnej. Przychody z e-commerce w trzecim kwartale stanowiły 18 proc. sprzedaży Grupy. Spółka podtrzymuje plan 2 mld zł wpływów z tego kanału na koniec roku.

• Stabilizacja sprzedaży i pozytywne efekty działań w kierunku wzmocnienia modelu omnichannelowego skłoniły spółkę do odmrożenia planów inwestycyjnych i powrotu do zatowarowania na kolejny sezon na poziomie 2019 roku.

• Rośnie znaczenie eksportu w przychodach polskiego producenta odzieży. W trzecim kwartale zagraniczna sprzedaż LPP stanowiła już ponad 56 proc. przychodów.

3. Chorten ma już zaplanowane otwarcia na 2021 rok!

Chorten w styczniu 2021 roku ma już zapowiedziane przynajmniej 3 nowe otwarcia w województwach podlaskim, warmińsko-mazurskim i mazowieckim.

3. Carrefour testuje nowy sposób organizacji pracy

W ramach projektu TOP całkowicie zmieniono organizację pracy personelu. Nowy koncept dotyczy przede wszystkim hipermarketów, ale jeśli się sprawdzi, niektóre rozwiązania mogą być implementowane także w supermarketach. W celu poprawy wydajności pracy załogi sklepu, została ona podzielona na trzy oddzielne zespoły. Zrezygnowano z przypisywania pracowników do poszczególnych działów czy z przydzielania różnych zadań w ciągu dnia pracy.

4. Greenpoint uruchamia aplikację mobilną

Marka odzieżowa uruchamia aplikację mobilną na urządzenia z systemem Android i iOS. - Utworzenie aplikacji mobilnej było jednym z głównych celów strategii omnichannelowej. Liczymy, że aplikacja mobilna przyczyni się do zwiększenia udziału procentowego sprzedaży online, który w 2021 ma wynieść 20% - mówi Emilia Borowska, ecommerce manager.

5. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje o powołanie Rady Społeczno-Gospodarczej ds. skutków walki z COVID-19

Wyżej wymieniona rada miałaby się składać z naukowców z uczelni ekonomicznych i wydziałów ekonomicznych. W piśmie do premiera Rzecznik Adam Abramowicz przypomina, że decyzje rządu w walce z pandemią są podejmowane na podstawie opinii m. in. Rady Medycznej ds. COVID-19.

Opinie ekspertów medycznych są niezwykle ważne, ale decyzje podejmowane na ich podstawie dotyczą nie tylko służby zdrowia - sposobów leczenia zarażonych wirusem COVID-19 i zapobiegania pandemii - lecz także całości życia społeczno-gospodarczego, w tym dalekosiężnych skutków ekonomicznych dla polskich rodzin" - wskazuje Rzecznik MŚP.

6. Sfinks Polska zdecydował o złożeniu wierzycielom propozycji układowych

Sfinks Polska informuje, że powyższe propozycje układowe zostały opracowane m.in. w oparciu o wskazane poniżej założenia:

  • koniec ograniczeń z prowadzeniem działalności restauracyjnej w formacie stacjonarnym (lock down) z końcem stycznia 2021 r.,
  • sukcesywny powrót do poziomu sprzedaży sprzed pandemii począwszy od lutego 2021 r. w oparciu o wskaźniki powrotu sprzedaży z okresu sprzed pandemii odnotowane po 17 maja 2020 r. (koniec pierwszego lock-down),
  • uruchomienie 3 nowych lokali franczyzowych w 2021 r. i średnio po 6 lokali franczyzowych rocznie w kolejnych latach,
  • utrzymanie średniej rentowności lokali na poziomie zbliżonym do poziomu z 2019 r.
7. Manifest dla polskiej gastronomii

Manifest powstał w celu wyrażenia poparcia klientów dla restauratorów, szefów kuchni, kucharzy, kelnerów, barmanów, menedżerów lokali i wszystkich zatrudnionych w sektorze gastronomii, których w Polsce jest ponad milion osób. Jego treść jest rezultatem wspólnej pracy 16 organizacji branżowych zrzeszonych w ramach Sztabu Kryzysowego Polskiej Gastronomii i przedstawicieli branży. Można go przeczytać i poprzeć na stronie www.manifestgastro.pl.

8. Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelę pakiet Slim VAT

Pakiet Slim VAT obejmuje rozwiązania dot. uproszczenia rozliczania tego podatku - podała Kancelaria Prezydenta RP. Nowela przedłuża do końca 2022 r. zwolnienie z akcyzy dla hybrydowych aut osobowych.

 

***

Polecamy także:

Franczyzobiorcy McDonald's przeciwni nowym opłatom!

Franczyzobiorcy McDonald's przeciwni nowym opłatom!

Flesz tygodnia - biznes w pigułce ( 20-25.12.2020)

 

 

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook