Nie masz czasu na czytanie i szukanie wiadomości po całym Internecie? Robimy to za Ciebie! Oprócz standardowych codziennych treści, proponujemy flesz tygodnia, czyli biznes w pigułce.
Czujemy się bardzo rozczarowani decyzją ponownego zamknięcia centrów handlowych od 25 grudnia. Bo przecież w czasie Świąt Bożego Narodzenia sklepy nie pracują – co więcej, od lat skrócone są także (słusznie) godziny funkcjonowania handlu w Wigilię. Zaskoczyła nas ogłoszona wczoraj informacja o kolejnych ograniczeniach w handlu. Pozostawaliśmy w przekonaniu, że nasze sklepy w centrach handlowych nie zostaną zamknięte, ponieważ są bezpieczne. A to pozwoliłoby nam zmniejszać straty, bo szans na ich odrobienie już nie widzieliśmy – komentuje Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług, dla retailnet.pl .
Główne wnioski:
• Przychody Grupy LPP w trzecim kwartale roku obrotowego 2020/21 wzrosły niemal o 5 proc. r/r i wyniosły ponad 2,4 mld zł. Spadek sprzedaży za 9 miesięcy br. o 11,4 proc. był niższy od spodziewanego.
• Wzrost sprzedaży online, w okresie od sierpnia do października, równoważył spadki sprzedaży stacjonarnej. Przychody z e-commerce w trzecim kwartale stanowiły 18 proc. sprzedaży Grupy. Spółka podtrzymuje plan 2 mld zł wpływów z tego kanału na koniec roku.
• Stabilizacja sprzedaży i pozytywne efekty działań w kierunku wzmocnienia modelu omnichannelowego skłoniły spółkę do odmrożenia planów inwestycyjnych i powrotu do zatowarowania na kolejny sezon na poziomie 2019 roku.
• Rośnie znaczenie eksportu w przychodach polskiego producenta odzieży. W trzecim kwartale zagraniczna sprzedaż LPP stanowiła już ponad 56 proc. przychodów.
Chorten w styczniu 2021 roku ma już zapowiedziane przynajmniej 3 nowe otwarcia w województwach podlaskim, warmińsko-mazurskim i mazowieckim.
W ramach projektu TOP całkowicie zmieniono organizację pracy personelu. Nowy koncept dotyczy przede wszystkim hipermarketów, ale jeśli się sprawdzi, niektóre rozwiązania mogą być implementowane także w supermarketach. W celu poprawy wydajności pracy załogi sklepu, została ona podzielona na trzy oddzielne zespoły. Zrezygnowano z przypisywania pracowników do poszczególnych działów czy z przydzielania różnych zadań w ciągu dnia pracy.
Marka odzieżowa uruchamia aplikację mobilną na urządzenia z systemem Android i iOS. - Utworzenie aplikacji mobilnej było jednym z głównych celów strategii omnichannelowej. Liczymy, że aplikacja mobilna przyczyni się do zwiększenia udziału procentowego sprzedaży online, który w 2021 ma wynieść 20% - mówi Emilia Borowska, ecommerce manager.
Wyżej wymieniona rada miałaby się składać z naukowców z uczelni ekonomicznych i wydziałów ekonomicznych. W piśmie do premiera Rzecznik Adam Abramowicz przypomina, że decyzje rządu w walce z pandemią są podejmowane na podstawie opinii m. in. Rady Medycznej ds. COVID-19.
Opinie ekspertów medycznych są niezwykle ważne, ale decyzje podejmowane na ich podstawie dotyczą nie tylko służby zdrowia - sposobów leczenia zarażonych wirusem COVID-19 i zapobiegania pandemii - lecz także całości życia społeczno-gospodarczego, w tym dalekosiężnych skutków ekonomicznych dla polskich rodzin" - wskazuje Rzecznik MŚP.
Sfinks Polska informuje, że powyższe propozycje układowe zostały opracowane m.in. w oparciu o wskazane poniżej założenia:
Manifest powstał w celu wyrażenia poparcia klientów dla restauratorów, szefów kuchni, kucharzy, kelnerów, barmanów, menedżerów lokali i wszystkich zatrudnionych w sektorze gastronomii, których w Polsce jest ponad milion osób. Jego treść jest rezultatem wspólnej pracy 16 organizacji branżowych zrzeszonych w ramach Sztabu Kryzysowego Polskiej Gastronomii i przedstawicieli branży. Można go przeczytać i poprzeć na stronie www.manifestgastro.pl.
Pakiet Slim VAT obejmuje rozwiązania dot. uproszczenia rozliczania tego podatku - podała Kancelaria Prezydenta RP. Nowela przedłuża do końca 2022 r. zwolnienie z akcyzy dla hybrydowych aut osobowych.
***
Polecamy także:
Franczyzobiorcy McDonald's przeciwni nowym opłatom!