Flesz tygodnia - sprawdź co działo się w biznesie (04-08.01.2021)

08 sty 2021
źródło: materiały prasowe, dlahandlu, horecatrends

Nie masz czasu na czytanie i szukanie wiadomości po całym Internecie? Robimy to za Ciebie! Oprócz standardowych codziennych treści, proponujemy flesz tygodnia. 

UWAGA! Poniższe treści nie powielają się z opublikowanymi artykułami w tym tygodniu - to całkowicie dodatkowa garść informacji.
1. Kolejny cios - Sklepy i restauracje zapłacą więcej za śmieci

Ministerstwo Klimatu i Środowiska pracuje nad projektem nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości w gminach. Przepisy przewidują, że w gminie będzie można podjąć uchwałę o objęciu biurowców, centrów handlowych, restauracji czy punktów usługowych, komunalnym systemem odbierania odpadów.

2. Stava rozpoczyna współpracę z Pointpack

Firmy podpisały list intencyjny w sprawie wzajemnej współpracy. Obie spółki chcą wspólnie rozwijać segment lokalnych usług miejskich skoncentrowanych na dostawach.

- Rozwój segmentu dowozów zakupów i innych usług realizowanych dla branży handlowej w zakresie logistyki ostatniej mili znacząco przyspieszył w 2020 roku i wszystko wskazuje na to, że ten trend utrzyma się w 2021 roku. Inwestujemy w rozbudowę oferty dla sieci handlowych i dlatego cieszymy z perspektywy dalszej, szerszej współpracy z Pointpack S.A. - powiedział Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stava S.A.

3.  Powstało Stowarzyszenie Właścicieli Małej Gastronomii 

Stowarzyszenie ma działać w interesie zarówno wielkich biznesów, restauracji franczyzowych czy sieciówek. Jego głównym celem jest walka o przetrwanie branży gastro.

4. 2021 rok ma być przełomem w rozwoju Sweet Gallery!

Sweet Gallery to sieć franczyzowych punktów gastronomicznych, która rozwija kilka marek, m.in. Lodolanię i Bafra Kebab. Sieć w planach ma kolejne 200 otwarć i wprowadzenie na rynek dwóch nowych konceptów.

– 2021 rok będzie dla nas okresem największego rozwoju firmy. Mamy zakontraktowane 209 otwarć więc poszerzamy zaplecze biurowe, logistyczne, zatrudniamy ludzi. Chcemy także wprowadzić dwa pilotażowe całkiem nowe koncepty – z pieczywem i panierowanymi kurczakami. Ponadto skupimy się na rozwoju za granicą. Nasz kierunek to Rumunia, gdzie aktualnie wprowadzamy dwa formaty i gdzie bardzo dobrze przyjęły się nasze pierwsze punkty – mówił  Marcin Olesiak, prezes spółki Sweet Gallery, w rozmowie z portalem retailnet.pl.

5. Rzecznik MŚP po raz kolejny interweniuje!

Adam Abramowicz, Rzecznik MŚP zwrócił się z wnioskiem do premiera, aby do Tarczy Finansowej dołączyć branże, których nie ma w wykazie uprawnionych do pomocy (ich PKD wyklucza otrzymanie pomocy). Rzecznik apeluje, aby i takie firmy uzyskały pomoc. Warunkiem otrzymania tarczy miałby być drastyczny spadek obrotów (70%- 90%).

6.  Booby Burger otwiera lokal w Bydgoszczy

Bobby Burger pomimo pandemii pojawia się w Bydgoszczy. Sieć rozwija swoje skrzydła zarówno poprzez własne restauracje, jak i punkty franczyzowe.

7. GK Specjał zamknął rok z 9850 placówkami

W grudniu 2020 roku, ruszyły kolejne placówki franczyzowe pod szyldami: Delikatesy Premium i Delikatesy Sezam. Sieci Nasz sklep, Livio, Rabat Detal.

8. McDonald's Polska kończy rok z 462 restauracjami

fot. Linkedin

***

Polecamy także:

Główne trendy kształtujące rynek franczyzy, na które wpłynął 2020 rok!

Główne trendy kształtujące rynek franczyzy, na które wpłynął 2020 rok!

 

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook