Główne trendy kształtujące rynek franczyzy, na które wpłynął 2020 rok!

04 sty 2021
źródło: wiadomości handlowe

Michał Bliźniak, dyrektor w zespole dóbr konsumenckich i handlu detalicznego w rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe wskazał główne trendy na rynku franczyzy. Według niego można zauważyć 4 czynniki, które kształtują obecnie ten model biznesu.

Popularyzacja i ekspansja systemów franczyzowych prowadzi do doskonalenia oferty współpracy franczyzowej. Rosnąca profesjonalizacja po stronie franczyzodawców we współpracy z franczyzobiorcami, zainteresowanie rozwojem własnego biznesu w oparciu o licencję, coraz większe skupienie franczyzodawców na franczyzobiorcach, zmiany regulacyjne, które obserwujemy na rynku – to główne trendy kształtujące rynek franczyzy w Polsce. Pracując z największymi systemami franczyzowymi zaobserwowaliśmy coraz większy napływ kandydatów. Jest to jednak zależne od atrakcyjności konceptu opowiadał Bliźniak w rozmowie z Portalem Wiadomości Handlowe (cyt. wh.pl).

Polacy chętniej zakładają działalność gospodarczą. Wielu z nich rezygnuje z pracy na etacie i rozważa dołączenie do systemu franczyzowego. Według Bliźniaka zainteresowanie franczyzą zwiększyło się na skutek trudnej sytuacji na rynku pracy i kryzysu. Z drugiej strony zauważa się także, że stale rośnie liczba firm, które rozwijają swój biznes i budują systemy franczyzowe - tak, by umożliwić potencjalnie zainteresowanym przyłączenie się do ich sieci.

W obecnych trendach zauważa się stały rozwój sieci i skupienie jeszcze większej uwagi na profesjonalizację. Dla franczyzodawców ważne są także relacje z franczyzobiorcami. I to zazwyczaj stawiają oni w centrum uwagi. Bo tak naprawdę to ci niezależni przedsiębiorcy są podstawą i kierunkiem do rozwoju całej sieci franczyzowej, do której należą. Można powiedzieć, że współcześni franczyzobiorcy stają się współtwórcami całego konceptu.

Rynek franczyzy przechodzi pewnego rodzaju zmiany. Te zmiany są skutkiem coraz większej konkurencyjności, ale i doświadczeniu. Wszelkie dane pokazują również, że w ostatnich latach polski rynek franczyzy rozwija się w zaskakującym tempie. Franczyzie służą niedziele niehandlowe ( tylko prowadząc sklep w takim modelu można prowadzić biznes w dni zakazane). Pozostałym franczyzom sprzyja w dużej mierze pandemia.

***

Polecamy także:

Chętniej myślimy o własnym biznesie - Amway Global Entrepreneurship Report

Chętniej myślimy o własnym biznesie - Amway Global Entrepreneurship Report

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook