7-Eleven ogłosił, że testuje w swojej siedzibie głównej w Irving (Teksas) sklep bez kasjerów.
Technologia testowanego sklepu została opracowana przez inżynierów 7-Eleven. Do identyfikacji koszyków zakupowych klientów używane są specjalne algorytmy i technologia predykcyjna. Celem sieci jest wyprzedzenie oczekiwań konsumentów, związanych z szybszym, łatwym robieniem zakupów oraz wygodniejszych transakcji.
Testowany sklep oferuje najpopularniejsze produkty spożywcze, napoje i produkty przemysłowe. Obecnie projekt jest testowany przez samych pracowników firmy. To oni testują funkcjonalność kas i mogą dokonywać w nim zakupów – płacąc aplikacją mobilną. Sklep jest formatem całkowicie bezgotówkowym.
7-Eleven to sieć japońsko-amerykańska, rozwijana w modelu franczyzowym, jak m.in. Żabka, czy Lewiatan. W samej Ameryce Północnej pod szyldem sieci działa około 11,8 tys. sklepów. W Europie sieć obecna jest jedynie w Danii, Norwegii i Szwecji. Pierwszy sklep sieci został otwarty w 1927 r. w USA. W 1991 r. 70 proc. udziałów w sieci nabyła japońska firma Ito-Yokado, ratując 7-Eleven przed prawdopodobną upadłością. Obecnie sieć znajduje czołowe miejsca w ogólnoświatowych klasyfikacjach. Jest liderem we franczyzie retail i należy do gigantów franczyzowych.
***
Polecamy także:
Auchan otwiera kolejne sklepy franczyzowe