Franczyzowy gigant 7-Eleven testuje sklep bez kasjerów

13 Lut 2020
źródło: materiały prasowe

7-Eleven ogłosił, że testuje w swojej siedzibie głównej w Irving (Teksas) sklep bez kasjerów.

Technologia testowanego sklepu została opracowana przez inżynierów 7-Eleven. Do identyfikacji koszyków zakupowych klientów używane są specjalne algorytmy i technologia predykcyjna. Celem sieci jest wyprzedzenie oczekiwań konsumentów, związanych z szybszym, łatwym robieniem zakupów oraz wygodniejszych transakcji.

Testowany sklep oferuje najpopularniejsze produkty spożywcze, napoje i produkty przemysłowe. Obecnie projekt jest testowany przez samych pracowników firmy. To oni testują funkcjonalność kas i mogą dokonywać w nim zakupów – płacąc aplikacją mobilną. Sklep jest formatem całkowicie bezgotówkowym.

7-Eleven to sieć japońsko-amerykańska, rozwijana w modelu franczyzowym, jak m.in. Żabka, czy Lewiatan. W samej Ameryce Północnej pod szyldem sieci działa około 11,8 tys. sklepów. W Europie sieć obecna jest jedynie w Danii, Norwegii i Szwecji. Pierwszy sklep sieci został otwarty w 1927 r. w USA. W 1991 r. 70 proc. udziałów w sieci nabyła japońska firma Ito-Yokado, ratując 7-Eleven przed prawdopodobną upadłością. Obecnie sieć należy do gigantów franczyzowych.

 

***

Polecamy także:

Auchan otwiera kolejne sklepy franczyzowe

Auchan otwiera kolejne sklepy franczyzowe

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera