Jak założyć własny salon Yasumi?

02 cze 2020

Yasumi Polska to znana marka w branży kosmetycznej i beauty. To również  laureat w konkursie Businesswoman & life, gdzie przyznano tej sieci tytuł Lider Systemów Franczyzowych. Jakie warunki trzeba spełnić, by zostać franczyzobiorcą Yasumi? Czy to biznes dla każdego? Odpowiedzi udzieliła nam Zofia Bydałek, założycielka i wiceprezes marki Yasumi

Salony Yasumi uznawane są za bardzo profesjonalne gabinety i myślę, że niejeden zainteresowany tą branżą chciałby z Państwem podjąć współpracę. Od kiedy istnieje możliwość prowadzenia franczyzowego gabinetu pod Państwa szyldem?

Pierwszy gabinet Yasumi powstał w Kaliszu w 2003 roku, niedługo po tym powstał drugi gabinet w Pile. Jednak typowa  franczyza Yasumi  ruszyła od lutego 2008 roku .

Ile obecnie posiadacie Państwo jednostek franczyzowych?

Obecnie pod szyldem Yasumi pracuje ponad 110 gabinetów - w Polsce i za granicą.

Jakie wymagania należy spełnić, aby zostać franczyzobiorcą Yasumi?

Wymagania są zależne od programu, na który zdecyduje się franczyzobiorca. W programie Yasumi Beauty Point, dla miast do 30 tysięcy mieszkańców, rekomendujemy własny lokal o powierzchni minimum 70 metrów kwadratowych. Natomiast w programie Yasumi Instytut Zdrowia i Urody lokal może być wynajmowany, ale jego wielkość powinna mieć minimum 100 metrów kwadratowych.

Czy trzeba mieć wykształcenie kosmetologiczne?

Inwestor powinien przede wszystkim znać się na biznesie, ma nim zarządzać, wdrażać rekomendowane przez nas działania marketingowe i budować zespół.  Na kosmetyce znają się pracownicy, którzy wykonują zabiegi - kosmetyczki, kosmetolodzy, fizjoterapeuci. Oczywiście pomagamy przy pierwszej rekrutacji zespołu fachowców. Gwarantujemy również szkolenia w naszym centrum szkoleniowym.

Co z wkładem własnym? Jaka kwota jest wymagana na start?

W przypadku Instytutu Zdrowia i Urody start to zakup urządzeń i kosmetyków Yasumi  za kwotę około 200 tys/netto. Część franczyzobiorców wspiera się leasingiem, jednak  w tym wypadku pamiętajmy o wkładzie własnym, który uzależniony jest od kwoty leasingu ale również od tego czy inwestor zakłada nową działalność, czy otwiera gabinet w ramach już funkcjonującej, innej firmy. Jeśli chodzi o Yasumi Beauty Point, inwestycja na start w program franczyzowy zaczyna się od kwoty 59 tysięcy złotych netto.

Salony Yasumi kojarzą się z orientalną aranżacją wnętrz. Czy pomagacie Państwo w adaptacji i aranżacji lokalu?

Oczywiście, nasz zespół współtworzy również architekt wnętrz, który pomaga stworzyć wnętrze funkcjonalne, zgodne z wytycznymi służb sanitarnych i budowlanych oraz inspirowane estetyką japońską.

Komu nie poleca Pan/Pani prowadzenia takiego salonu?

Właściciel gabinetu będzie budował swój zespół. Dlatego należy lubić pracę z ludźmi.

Dziękuję serdecznie za rozmowę.

***

Polecamy także:

Franczyza KOKU Sushi ma się dobrze!

Franczyza KOKU Sushi ma się dobrze!

 

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook