WPP i Kantar przygotowały raport najcenniejszych światowych marek BraznZ (pełna nazwa BrandZTM Top 75). W rankingu znalazły się także znane sieci franczyzowe. Trzeci taki doroczny ranking najcenniejszych światowych marek detalicznych pokazuje, że wartość 75 najlepszych światowych marek wzrosła w ubiegłym roku o 12 procent, do 1,5 bln dolarów.
Raport BrandZ z 2020 r. miał na celu pokazać, że marki, które utrzymują swoją widoczność w czasach koronawirusa, są najlepiej przygotowane do szybszego powrotu do normalności.
- Kryzys związany z pandemią koronawirusa podkreśla istotną rolę, jaką detal odgrywa w naszym codziennym życiu i w całej gospodarce światowej. Widzimy detalistów, którzy podejmują heroiczne działania, aby zaspokoić potrzeby konsumentów i utrzymać świat w ruchu. Chociaż jest to szybko zmieniająca się rzeczywistość, raport pozwala nam pokazać firmy, które po zainwestowaniu w silną markę są potencjalnie bardziej odporne na kryzysowe sytuacje. Lata analiz wramach BrandZ konsekwentnie potwierdzają, że silne marki pomagają firmom przetrwać niespokojne czasy - powiedział David Roth, CEO WPP EMEA i Asia oraz prezes BrandZ.
W rankingu pierwsze miejsce zajął Amazon. Drugie miejsce Alibaba. Na trzecim miejscu pojawił się McDonald's. Czwarte miejsce należało do The Home Depot. W dziesiątce najlepszych wymieniono także Louis Vuitton, Nike, Starbucks, Walmart oraz markę Chanel.
W tym światowym rankingu pojawiła się także niemiecka sieć Aldi, która zajęła 17. miejsce. 29 miejsce, zaś zajęło Tesco, a Carrefour znalazł się na 38. pozycji. W najlepszych 75 znalazł się także Auchan, który został sklasyfikowany na 48. miejscu.
***
Polecamy także:
Raport: Global Powers of Retailing 2020, czyli najwięksi światowi detaliści