Wiele branż zostało poszkodowanych przez epidemię koronawirusa. Jedną z nich jest branża gastronomiczna. Z uwagi na epidemię zostały zamknięte wszelkie kawiarnie, bary i restauracje. Dotknięte sieci ratują się i wprowadzają do swoich usług innowacje i rozwiązania, które pozwoliłby im przynajmniej utrzymać się na rynku. Jedną z nich jest usługa delivery. Co ciekawe z tej opcji korzysta również coraz więcej sklepów franczyzowych i supermarketów.
BIEDRONKA
Od 22 kwietnia w miastach: Płock, Rzeszów, Bydgoszcz, Toruń, Lublin i Olsztyn będzie można robić zakupy poprzez aplikację Glovo. Liczba sklepów Biedronka, które oferują taką usługę wynosi ponad 200. Sieć podkreśla, że oferta dostępna w aplikacji to około 150 produktów w tych samych cenach, jak produkty w sklepach stacjonarnych. Zakupy będą dostarczane przez kurierów Glovo od godziny 10.00 do 22.30.
Po naszych pierwszych doświadczeniach we współpracy z Glovo wiemy, że zakupy online to usługa, której w tej chwili poszukuje coraz większa liczba klientów Biedronki. Ta współpraca zapewnia możliwość dotarcia do naszych klientów nowymi drogami, nie wpływając na komfort zakupowy naszych klientów w sklepach – komentuje Paweł Włodarczyk, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka (źródło retalinet.pl).
Sieć restauracji Sphinx
Gastronomiczna Spółka Sfinks Polska, która jest właścicielem sieci restauracji franczyzowych tj. Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy i WOOK, wprowadziła na rynek dwie nowe marki. Jest to odpowiedź spółki na aktualną sytuację w kraju. Sfinks wprowadził dwa nowe brandy – KEBAPI oraz YOLO Chicken. Są one dostępne wyłącznie w usłudze delivery. Dania z ww. nowych marek można zamawiać za pośrednictwem portalu: SmacznieiSzybko.pl.
Dostosowujemy się do obecnej sytuacji, w ostatnim czasie postawiliśmy więc w całości na usługę delivery przy zapewnieniu bezkontaktowej dostawy zamówień. Jednocześnie obserwując zapotrzebowanie ze strony klientów na różne grupy dań w dowozie, systematycznie uzupełniamy nasz portfel o nowe brandy, zwiększając atrakcyjność i różnorodność oferty w kanale online. Liczymy, że najnowsze propozycje KEBAPI i YOLO Chicken bazujące na lubianych przez Polaków daniach i dodatkach tak samo jak w przypadku The Burgers szybko zyskają zwolenników, zwłaszcza wśród tych klientów, którzy poszukują różnorodnych smaków w dowozie – tłumaczyła Dorota Cacek, wiceprezes spółki Sfinks Polska.
Żabka Polska
Żabka Polska testuje usługę delivery: „Żabka do domu”. Testem objętych jest 30 sklepów w Poznaniu. Sieć chce poszerzać możliwość zdalnego dokonywania zakupów w kolejnych miastach, aby usługa była dostępna w całej Polsce. Aby złożyć zamówienie należy wejść na stronę zakupy.zabka.pl, wpisać adres i wybrać produkty. Dla klientów preferujących kontakt telefoniczny została uruchomiona infolinia, gdzie można składać zamówienia pod numerem 61 648 20 20.
To tylko wybrane sieci franczyzowe, które poprzez epidemię wprowadzają innowacje i cyfryzacje w swoich biznesach.
***
Polecamy także:
Sklepy przenoszą sprzedaż do Internetu