Największe wyzwania dla marketingowców franczyzy - raport

03 mar 2020
źródło: www.franchising.com

Konkurencyjny krajobraz franczyzy wzmocnił potrzebę marketingowców, aby lepiej rozumieli, w jaki sposób ich marka ma się mierzyć z konkurencją i odnosić lepsze wyniki. Przygotowany raport marketingu franczyzy (AFMR) ma ułatwić marketingowcom promocje własnych sieci.

Przedstawiony poniżej raport to debiut na rynku franczyzy. Jego celem jest pomoc marketingowcom i sprzedawcom w analizach własnej efektywności. Raport wskazuje dane, które ułatwiają porównanie własnych wyników z wynikami innych marek.
AFMR ma na celu pomóc franczyzowym sprzedawcom konsumenckim zrozumieć, w jaki sposób ich zespół wypada na tle konkurencji, a co ważniejsze, pomóc dobrać narzędzia do osiągnięcia celów.
Marki uczestniczące w pierwszym AFMR reprezentowały ponad 13 000 lokalizacji, 8,3 miliarda USD rocznych przychodów i 131 milionów USD w rocznych budżetach marketingowych. Uczestnikami analizy byli liderzy marketingu franczyzowego, którzy wypełnili szczegółowy kwestionariusz online. Odpowiedzi zostały zebrane i przeanalizowane, aby uzyskać szczegółowe wyniki wskazujące praktyki marketingowe, budżety i strategie w modelach franczyzowych.

Poniżej przedstawiamy tylko część raportu.

Największe wyzwania dla marketingowców franczyzy - raport

 

opracowanie własne na podstawie materiałów prasowych

Według raportu 27% ankietowanych wskazało, że wyzwaniem współczesnego marketingu franczyzowego jest odróżnienie się od marek konkurencji. Kolejne 20%  respondentów zasygnalizowało, że rosnące koszty i ograniczone budżety, z których marketingowcy muszą prowadzić kampanie nie rzutują na wyniki.  Szczególnie kiedy ich przełożeni domagają się analiz jak najszybciej. Z kolei 18% badanych zaznaczyło, że wyzwaniem współczesnego marketingu jest zbyt wiele kanałów marketingowych, platform i treści do zarządzania. Wiąże się to z większą presją i zmuszaniem ich do osiągania, krótkoterminowych rezultatów

11% za wyzwanie współczesnego marketingu franczyzowego uznało gwałtownie zmieniającą się technologię. Kolejne 11% procent ankietowanych wskazało prowadzenie/instruowanie potencjalnych klientów. Również 11% badanych wskazało także,  że nadal musi motywować swoich franczyzobiorców do udziału w marketingu w lokalnych sklepach.

Raport przedstawia tylko najważniejszą analizę wyzwań jakie czekają marketingowców w najbliższych latach. Rozwój podobnych biznesów sprawia, że marketingowcy muszą bardziej kreatywnie podchodzić do swoich kampanii, czego nie mogą zrobić ponieważ ograniczają ich budżety oraz terminy. Dodatkowo wielu z nich zmaga się z uświadamianiem swoich franczyzobiorców, że marketing lokalny jest obowiązkowy także w modelu franczyzowym

 

***

Polecamy także:

VII odsłona Targów Bricomarché

VII odsłona Targów Bricomarché

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook