Starbucks walczy z plastikiem

11 lut 2020
foto: biuro prasowe Starbucks
źródło: materiały prasowe

Sieć Starbucks z końcem stycznia wydała globalne oświadczenie, w którym zapowiedziała, że do 2030 roku stanie się tzw. resource-positive company.

Zobowiązanie Starbucksa dotyczy przede wszystkim zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, zużycia wody i odpadów. Celem firmy na najbliższe lata jest wprowadzenie zasady „zrównoważonego rozwoju” i budowanie biznesu skierowanego na dobro ogółu.

5 strategii na najbliższe lata

Realizacja celów związana jest przede wszystkim z rozszerzeniem opcji roślinnych w menu, odejściem od jednorazowych opakowań, inwestowanie w lepsze sposoby gospodarowania odpadami. Dodatkowo dbanie o to, aby nie marnować jedzenia i rozwijanie kawiarni – przyjaznych środowisku. Starbucks planuje także ponowne zalesianie i uzupełnianie wody we własnym łańcuchu dostaw.

Sieć planuje trzy wstępne cele zrealizować już do 2021 r. Dla Starbucksa będzie to ważna data, ponieważ wtedy będzie przypadać 50. rocznica istnienia firmy.

Zbliżając się do 50. rocznicy Starbucks, która przypada już w 2021 r., patrzymy w przyszłość ze zwiększoną świadomością przemijającego czasu oraz przekonaniem, że aby dbać o planetę, którą dzielimy, musimy rzucić sobie wyzwanie i robić więcej we współpracy z innymi – skomentował Kevin Johnson, CEO Starbucks.

Sieć zdaje sobie sprawę, że wprowadzenie zrównoważonego rozwoju musi być inicjatywą wspólną i skupiać siły wszystkich firm i jednostek oraz rządu.

Starbucks dysponuje kawiarniami na całym świecie. Sieć od wielu lat stara się propagować dbanie o środowisko. Od około 10 lat zachęca swoich klientów do przychodzenia do kawiarni z własnymi kubkami. W Polsce zaś od 2019 roku jest także partnerem aplikacji: „Too Good To Go” - służącą do eliminacji marnowania jedzenia. W niektórych kawiarniach pojawiają się także kosze z fusami, które klienci mogą zabierać do domu (na przykład do domowego peelingu).

 

***

Polecamy także:

Sweet Gallery rusza z nową franczyzą marki „SiGelato”

Sweet Gallery rusza z nową franczyzą marki "SiGelato"

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook