Stopiątka Fabbrica – powstał nowy koncept franczyzowy!

13 Gru 2020
źródło: retailnet.pl
foto: zdjęcie ilustracyjne (unsplash)

Stopiątka Fabbrica to nowy koncept franczyzowy, rozwijany przez sieć pizzerii Stopiątka. Proponowany model to półautomatyczny system wypieku pizzy.  Opiera się on na organizacji pracy podobnej, jak przy taśmie produkcyjnej w fabryce. Tempo realizacji zamówienia wynosi 7 minut. 

Model opiera się na sprzedaży na wynos z dostawą do klienta, nie ma sali konsumpcyjnej, a kontakt z pracownikiem pizzerii został wyeliminowany. Wszystko odbywa się bezkontaktowo z zachowaniem standardów higieny i bezpieczeństwa – mówi Marcin Ciesielski, firmy Mastergrupa, do której należy sieć pizzerii Stopiątka. Pomysł na ten franczyzowy koncept narodził się jeszcze przed pandemią. Powstał z uwagi na częsty problem jaki zauważa się na rynku gastronomii, czyli brak pracowników. Koncept dla franczyzobiorców ma być dostępny w 2021 roku.

Prace nad nowym konceptem franczyzowym Stopiątka Fabbrica trwają od około 1,5 roku. A w wybranych placówkach od około pór roku można śledzić pilotaż tej usługi. Wprowadzony model zachęcać ma swoją szybkością oraz nowoczesną technologią. Zamówienia i płatności mają być zdalne i możliwe dzięki aplikacji Stopiątki. Mogą być realizowane telefonicznie lub poprzez dotykowe kioski elektroniczne ustawione w placówkach Stopiatka Fabbrica. Dodatkowo, do prowadzenia tego biznesu jest potrzebna niewielka powierzchnia pizzerii - około 50 metrów kwadratowych. Według właścicieli konceptu, pozwoli to zredukować koszty najmu i da możliwość otwierania punktów w atrakcyjnych miejscach. Koszt inwestycji w Stopiątkę Fabbrica zaczyna się od 105 tys. zł.

Firma z polskim kapitałem

Stopiątka to sieć franczyzowych pizzerii oferujących 3 marki (Stopiątka, Stopiątka in Italia i nowego konceptu Stopiątka Fabbrica). Obecnie na rynku funkcjonuje 65 pizzerii pod szyldem tej firmy. W przyszłym roku Mastergrupa zamierza uruchomić 15 nowych punktów Stopiątki oraz minimum 5 pizzerii Stopiątka Fabbrica.

– Naszym celem jest stworzenie własnego zaplecza technologicznego i operacyjnego, by uniezależnić się od zewnętrznych dostawców usług. Stopiątka to polski koncept, wyłącznie z polskim kapitałem. Wszystko finansujemy z własnych pieniędzy. Nie jesteśmy od nikogo uzależnieni. Myślę, że to też pomaga przetrwać trudne czasy – mówi Marcin Ciesielski. 

***

Polecamy także:

Jakie wady ma model franczyzowy? cz. 2

Jakie wady ma model franczyzowy? cz. 2

 

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera