Stopiątka Fabbrica to nowy koncept franczyzowy, rozwijany przez sieć pizzerii Stopiątka. Proponowany model to półautomatyczny system wypieku pizzy. Opiera się on na organizacji pracy podobnej, jak przy taśmie produkcyjnej w fabryce. Tempo realizacji zamówienia wynosi 7 minut.
- Model opiera się na sprzedaży na wynos z dostawą do klienta, nie ma sali konsumpcyjnej, a kontakt z pracownikiem pizzerii został wyeliminowany. Wszystko odbywa się bezkontaktowo z zachowaniem standardów higieny i bezpieczeństwa – mówi Marcin Ciesielski, firmy Mastergrupa, do której należy sieć pizzerii Stopiątka. Pomysł na ten franczyzowy koncept narodził się jeszcze przed pandemią. Powstał z uwagi na częsty problem jaki zauważa się na rynku gastronomii, czyli brak pracowników. Koncept dla franczyzobiorców ma być dostępny w 2021 roku.
Prace nad nowym konceptem franczyzowym Stopiątka Fabbrica trwają od około 1,5 roku. A w wybranych placówkach od około pór roku można śledzić pilotaż tej usługi. Wprowadzony model zachęcać ma swoją szybkością oraz nowoczesną technologią. Zamówienia i płatności mają być zdalne i możliwe dzięki aplikacji Stopiątki. Mogą być realizowane telefonicznie lub poprzez dotykowe kioski elektroniczne ustawione w placówkach Stopiatka Fabbrica. Dodatkowo, do prowadzenia tego biznesu jest potrzebna niewielka powierzchnia pizzerii - około 50 metrów kwadratowych. Według właścicieli konceptu, pozwoli to zredukować koszty najmu i da możliwość otwierania punktów w atrakcyjnych miejscach. Koszt inwestycji w Stopiątkę Fabbrica zaczyna się od 105 tys. zł.
Stopiątka to sieć franczyzowych pizzerii oferujących 3 marki (Stopiątka, Stopiątka in Italia i nowego konceptu Stopiątka Fabbrica). Obecnie na rynku funkcjonuje 65 pizzerii pod szyldem tej firmy. W przyszłym roku Mastergrupa zamierza uruchomić 15 nowych punktów Stopiątki oraz minimum 5 pizzerii Stopiątka Fabbrica.
– Naszym celem jest stworzenie własnego zaplecza technologicznego i operacyjnego, by uniezależnić się od zewnętrznych dostawców usług. Stopiątka to polski koncept, wyłącznie z polskim kapitałem. Wszystko finansujemy z własnych pieniędzy. Nie jesteśmy od nikogo uzależnieni. Myślę, że to też pomaga przetrwać trudne czasy – mówi Marcin Ciesielski.
***
Polecamy także:
Jakie wady ma model franczyzowy? cz. 2