YouGov BrandIndex przedstawił kolejny ranking marek sieci detalicznych, który dokonywany jest na podstawie zaufania Polaków. Poniższe zestawienie dotyczy sierpnia br. Według raportu wiele firm utrzymało swoją pozycję z poprzedniego badania.
Wyniki
Biedronka straciła zaufanie 5 procent Polaków, ale mimo to utrzymała się na 1. miejscu w rankingu. Drugą pozycję w klasyfikacji utrzymał Lidl. Zdecydowany wzrost zauważono w przypadku sieci Żabka (3. miejsce) i Netto (8. miejsce) , gdzie odnotowano poprawę wyników o cztery punkty procentowe. Sieć Carrefour pomimo tego, że utrzymała podobny odsetek klientów jak w poprzednim miesiącu, to spadła o jedną pozycję i zajęła w sierpniowej klasyfikacji 6. miejsce. Auchan zajął tym razem 5. miejsce. Po raz pierwszy w zestawieniu 10 najpopularniejszych polskich sklepów pojawiła się sieć Dino, która zrównała się wynikiem z siecią Delikatesy Centrum z Grupy Eurocash.
- Jeszcze nigdy nie byliśmy świadkami tak dużych zmian w tak krótkim czasie. Pandemia była dla sieci spożywczych ogromnym wyzwaniem, ale też szansą na znalezienie nowej więzi z konsumentami. W przypadku Dino zadziałała konsekwentnie realizowana strategia ekspansji, niemniej wyzwaniem na przyszłość będzie zbudowanie silnego wizerunku, który umożliwi zajęcie Dino jeszcze lepszej pozycji, adekwatnej do wielkości sieci - mówi Wiadomościom Handlowym Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, która realizuje badanie YouGov BrandIndex w Polsce.
***
Polecamy także:
Prawne zagrożenia dla franczyzy w Polsce - raport WEI