Top Market idzie w ślady Żabki? Mila znika! Biedronka wprowadza "500 plus"! - flesz tygodnia

19 Mar 2021
źródło: przegląd materiałów prasowych

To jest najnowszy flesz tygodnia od Franczyza INFO! A w nim między innymi: Biedronka wprowadza własne "500 plus". Mila znika z rynku retail. Rząd ma w planach bony żywnościowe. A Top Market planuje wdrożenie innowacji w swoich sklepach.

UWAGA! Poniższe treści nie powielają się z opublikowanymi artykułami w tym tygodniu - to całkowicie dodatkowa garść informacji.

1. Santander uruchomił 50-tą placówkę partnerską!

Santander uruchomił kolejny oddział partnerski i tym samym zamknął okrągłą liczbę punktów, które działają pod szyldem tego banku. Najnowsza placówka znajduje się w Jaworzynie Śląskiej.

źródło: Linkedin

2. Carrefour wdraża projekt oddawania butelek w kolejnych miastach!

W 8 miastach w Polsce, takich jak Warszawa, Łódź czy Lublin można oddawać butelki zwrotne bez paragonów. Zwrot za oddane butelki, klienci otrzymują w formie kaucji na e-bon.  Usługa jest wprowadzona w wybranych sklepach.

Testy umożliwiające dokonywanie zwrotów butelek bez okazania paragonu, które zainicjowaliśmy w grudniu minionego roku, spotkały się z tak pozytywnym odzewem wśród naszych klientów, że postanowiliśmy rozszerzyć inicjatywę na kolejne miasta. Reakcje konsumentów nieustannie utwierdzają nas w przekonaniu, że była to słuszna decyzja. Bez wątpienia będziemy dążyć w kierunku wdrożenia tego rozwiązania we wszystkich sklepach Carrefour na terenie całego kraju. - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour Należy podkreślić, że dzięki wdrożeniu takiego rozwiązania pobudzamy obieg opakowań zwrotnych, tym samym znacznie ograniczając ilość odpadów trafiających na wysypiska, jak również wpływając na zmniejszenie produkcji opakowań szklanych, co przyczynia się do redukcji emisji CO2. – dodaje Kowalska.

Top Market idzie w ślady Żabki? Biedronka wprowadza "500 plus"! - flesz tygodnia

3.  TOP Market pójdzie w ślady Żabki?

Grupa PGS (operator sieci sklepów TOP Market) prowadzi rozmowy z przedsiębiorcami z Podlasia na temat  nowych centrów logistycznych i otwarć sklepów. Sieć chce także skupić się na rozwoju kategorii ekologicznej oraz wdrożyć rozwiązania proekologiczne, takie jak ogniwa fotowoltaiczne. Jak podaje portal dh.pl, firma prowadzi także rozmowy z kilkoma największymi cateringami dietetycznymi, z którymi mogłaby nawiązać współpracę w zakresie dystrybucji dań w sklepach Top Market.

4. Biedronka wdraża swój program "500 plus"

Sieć Biedronka poinformowała o tym, że wdraża nowy program: "Rodzinne wsparcie na plus". Skierowany jest on do rodzin pracowników tej sieci. Zatrudnieni pracownicy posiadający wielodzietne rodziny (z min. czworgiem uczących się dzieci) raz w roku otrzymają zasilenie karty w wysokości do 500 zł.

5.  MOYA w pierwszym kwartale otworzyła 20 stacji paliw

Sieć MOYA zamyka pierwszy kwartał 2021 z 20 nowymi stacjami paliw. Łącznie pod szyldem tej sieci działa już 320 punktów - są to zarówno stacje własne, jak i franczyzowe. Strategia rozwoju zakłada 500 obiektów do końca 2024 roku.

6. Sklepy Mila znikają z rynku

O usunięciu logo Mila ze sklepów zarządzanych przez Eurocash mówiło się dość długo. Teraz oficjalnie potwierdza się, że Mila po sześciu latach znika z rynku. A dawane placówki, które działały pod szyldem Mila, zostaną zmienione na Delikatesy Centrum.

7. Rząd ma planach bony żywnościowe

RMF FM poinformował o tym, że Rząd planuje wprowadzenie bonów żywnościowych, którymi można by było płacić w restauracjach. Proponowany pomysł ma być odpowiedzią polityków na wsparcie sektora gastronomicznego. Bony żywnościowe mieliby rozdawać pracownikom ich pracodawcy. Państwo zaś dopłacałoby do tej inicjatywy.

Top Market idzie w ślady Żabki? Biedronka wprowadza "500 plus"! - flesz tygodnia

8. BRICOMARCHÉ Z NOWĄ MISJĄ

„Dom to nasza wspólna pasja” – tak brzmi nowa misja sieci Bricomarché, która chce wspierać klientów w rozwijaniu ich zainteresowań związanych z domem.

Początek 2021 roku rozpoczynamy inauguracją nowej platformy marki, która obejmuje nie tylko komunikację, ale także politykę asortymentową, cenową i koncept sklepu. Dzięki temu chcemy dotrzeć do nowych segmentów klientów, którzy chętnie sięgają po produkty lepszej jakości czy nowoczesne wzornictwo (...) Szeroko zasięgowa komunikacja rozpoczęła się 17 marca, ale pewne elementy nowej misji klienci mogli zauważyć już od początku 2021 roku. Nasz logotyp wraz z nowym claimem „Z pasją do domu i ogrodu” był wykorzystany np. już od pierwszej gazetki promocyjnej w tym roku -  komentuje dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce.

9.  Dunkin' daje kolejny milion dolarów na pomoc głodową!

Fundacja Dunkin 'Joy in Childhood przeznacza kolejny milion w postaci dotacji na pomoc głodową. Łącznie podczas pandemii fundacja przeznaczyła już 3,25 miliona dolarów na walkę z głodem. Fundacja charytatywna wspierana jest przez sam Dunkin' Donuts i hojność jej franczyzobiorców, gości, partnerów handlowych i pracowników. Jej celem jest zapewnienie lepszego życia dzieciom, które na co dzień zmagają się z głodem i chorobą.

10. Horban o możliwym zakazie przemieszczania się przed świętami!

- Myślę, że jesteśmy bardzo bliscy tego. Ale to wynika z rozsądku. Zawsze wszyscy mówimy, że większość ludzi jest rozsądna, bo tych ludzi, którzy wykazują się brakiem rozsądku, żeby nie powiedzieć inaczej, jest stosunkowo niewiele - mówił prof. Andrzej Horban w programie "Rozmowa Piaseckiego" w TVN24. Z kolei Minister Zdrowia w czwartkowym wywiadzie dla POLSAT NEWS powiedział, że nie planuje się większych restrykcji, niż te które będą obowiązywać od najbliżej soboty.

***

Przeczytaj także:

franchising franczyza

Franchising od A do Z. Od czego zacząć? Jaką franczyzę wybrać?

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera