UOKiK podjął decyzję - Biedronka ma rozdać klientom vouchery o łącznej wartości 7,5 mln zł!

24 Mar 2021
źródło: UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Jeronimo Martins Polska (Biedronka) do zorganizowania  akcji edukacyjnej dla konsumentów, w wyniku której mogą otrzymać bony na zakupy – łączna wartość bonów wyniesie 7,5 mln złotych.

Postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska (Biedronka) zostało wszczęte w marcu 2020 roku. Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów dotyczące akcji promocyjnych, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty. Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczyły negatywnego rozpatrywania reklamacji związanych z ogólnopolskimi akcjami promocyjnymi po upływie 30 dni od ich złożenia i opóźnień w publikacji regulaminów względem terminów rozpoczęcia poszczególnych akcji. Jak się okazało, Biedronka zamieszczała regulaminy tej promocji z opóźnieniem, a następnie odmawiała reklamacji. 10 marca br. UOKIK opublikował oficjalną decyzję w tej sprawie.

Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych  – ocenia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

 

DECYCJĘ UOKIK MOŻNA POBRAĆ  >> TUTAJ

Zastrzeżenia wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji, która powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni. Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w wydanej decyzji zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów. O terminie jej rozpoczęcia poinformuje przedsiębiorca. Po zapoznaniu się z prawami klientów, klienci będą mogli rozwiązać test i wygrać bon na zakupy o wartości 15 zł. Biedronka przygotuje 500 tys. takich voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

***

Przeczytaj także:

Wełna tylko na papierze? - zarzuty UOKiK wobec sieci Recman i Kubenz

Wełna tylko na papierze? - zarzuty UOKiK wobec sieci Recman i Kubenz

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera