Zakupy dla Seniora - inicjatywa znanych sieci franczyzowych!

24 mar 2020
źródło: materiały prasowe
foto: pixabay.com/

Zarażeniem koronawirusem najbardziej narażone są osoby starsze. Często są to osoby samotne, schorowane, które w obecnych okolicznościach mogą bać się wyjść z domu. Naprzeciw wychodzą dwie niezależne od siebie inicjatywy. Grupa Eurochash i Biedronka uruchamiają projekty, których celem jest pomoc osobom starszym. Seniorzy mogą uzyskać pomoc od dzisiaj - tj. 24 marca 2020 r.

„Zakupy dla Seniora 60+” to inicjatywa Grupy Eurocash - właściciela sieci franczyzowych tj. Lewiatan, Gama, Groszek, Euro Sklep, Delikatesy Centrum, czy abc. W tej chwili do akcji przyłączyło się 175 wolontariuszy, którzy za darmo będą realizować zakupy dla osób starszych. Akcja będzie prowadzona w lokalizacjach, w których znajdują się wolontariusze.

Wolontariusze wskazują sklepy, w których są w stanie działać i wspierać osoby starsze. Zaczynamy od wtorku, 24 marca. Jeśli pojawi się w Twoim sklepie wolontariusz – to znak, że Klienci 60+ Twojego sklepu będą mogli skorzystać z usługi dowozu zakupów. Prosimy, przyjmij go serdecznie! - tłumaczy sieć w swoim komunikacje prasowym.

Jak działa akcja „Zakupy dla Seniora 60+”?

  1. Senior zgłasza się na specjalny numer infolinii w danym województwie.
  2. Konsultant nadaje specjalne HASŁO Seniorowi i przekazuje jego numer wolontariuszowi w danej okolicy.
  3. Wolontariusz dzwoni do Seniora, podaje specjalne HASŁO i ustala listę zakupów (artykuły spożywcze i higieniczne), limit wydatków oraz termin dostawy.
  4. Wolontariusz robi zakupy w sklepie (do wysokości 100 zł) i dostarcza je do drzwi Seniora. Dostawa jest darmowa.
  5. Wolontariusz wyposażony jest we wszelkie środki ochrony osobistej (maska, rękawiczki, kombinezon).
  6. Wolontariusz przekazuje Seniorowi zakupy i odbiera od niego płatność w gotówce.
  7. Wolontariusz pracuje w godzinach 8:00 - 16:00 (od poniedziałku do piątku).

Zakupy dla Seniora - inicjatywa znanych sieci franczyzowych!

foto: materiały prasowe

Z podobną inicjatywą pod hasłem: „Czas na pomaganie seniorom 65+”.wychodzi sieć sklepów Biedronka.

Seniorzy są szczególni narażeni na konsekwencje koronawirusa i zaleca się im, by unikali miejsc pełnych ludzi. W zakupach powinni ich więc wspierać bliscy, sąsiedzi lub właśnie wolontariusze. Dlatego chcemy pomóc łączyć osoby gotowe nieść pomoc z potrzebującymi seniorami. Jeśli jednak starsza osoba zdecyduje się przyjść do Biedronki, zapraszamy ją w pierwszej godzinie funkcjonowania placówki – skorzysta wtedy z pierwszeństwa wejścia do sklepu. To ważne, byśmy wszyscy w tej nowej sytuacji zatroszczyli się o osoby starsze. Wykażmy się wrażliwością i wyrozumiałością, pomóżmy im w codziennych czynnościach takich jak zakupy - czytamy w komunikacie prasowym sieci.

Od dzisiaj, 24 marca, w sklepach Biedronka zostaną umieszczone skrzynki z formularzami do wypełnienia. Każdy senior, który potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów, a także każda osoba gotowa pomagać (wolontariusz), może wypełnić taki formularz i zostawić go w skrzynce. Można się zgłosić także za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta sieci Biedronka (tel. 22 205 33 00). Wolontariusze mają również opcję rejestracji poprzez formularz na www.biedronka.pl.

Zakupy dla Seniora - inicjatywa znanych sieci franczyzowych!

foto: materiały prasowe
Sieć oferuje także możliwość skorzystania z  karty lojalnościowej: „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Wszyscy seniorzy, którzy mają aktywną kartę Moja Biedronka, mają możliwość otrzymania także karty „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Przekażą ją następnie wolontariuszowi, który będzie nią płacić za ich zakupy w Biedronce. Senior dokonuje płatności za zakupy w momencie dostawy, a wolontariusz wpłaca otrzymaną od niego kwotę – za pierwsze i kolejne zakupy – z powrotem na kartę w dowolnym sklepie Biedronka - podaje sieć.
Osoby starsze w pierwszych godzinach funkcjonowania sklepu, będą mogły wejść do niego jako pierwsze oraz będą przepuszczane w kolejce. Dodatkowo są wprowadzone limity w sklepach - zależności od ich wielkości.

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook