Jak podaje portal money.pl., właściciel marki Burger King rozwiązał umowę z AmRest na rozwój tego brandu w kilku krajach. Oznacza to, że w najbliższym czasie nie pojawią się w Polsce nowe restauracje pod szyldem tej sieci. Jeśli chodzi o istniejące lokale, to będą one funkcjonować, jak dotychczas i nie zostaną zamknięte.
1 lutego 2022 roku, Burger King Europe GMBH poinformował o rozwiązaniu umów z AmRest, dotyczących rozwoju marki w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii.
- AmRest będzie kontynuował prowadzenie 93 restauracji Burger King na wymienionych rynkach, z zachowaniem najlepszych standardów obsługi i jakości, zgodnie z podpisanymi umowami franczyzowymi, które pozostaną w mocy. W związku z powyższym rozwiązanie umów deweloperskich nie będzie miało znaczącego wpływu na przychody, wskaźnik EBITDA i sumę aktywów AmRest - podkreślają przedstawiciele spółki.
Przypomnijmy, że AmRest był jedynym franczyzobiorcą marki Burger King w Polsce. W ramach podpisywanych umów franczyzowych z Burger King Europe GmbH, spółka AmRest mogła otwierać kolejne własne lokalizacje w wybranych krajach europejskich pod szyldem tej marki.
AmRest to operator znanych brandów, który działa w 25 krajach. Spółka jest franczyzobiorcą m.in. KFC, Starbucks oraz master franczyzobiorcą Pizza Hut, co daje jej możliwość rozwijania franczyzy w Polsce, we współpracy z zainteresowanymi przedsiębiorcami. Firma rozwija również restauracje pod markami własnymi, takimi jak: La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog.