Koku Sushi podsumowuje dekadę działalności! “u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich zdradza co królowało w kończącym się sezonie lodowym. A Gruby Benek otwiera kolejny franczyzowy lokal! Kodeks Dobrych Praktyk podpisały kolejne sieci!
Mijający sezon umocnił pozycję lodów rzemieślniczych - wskazuje sieć “u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich.
– Jeszcze kilka lat temu, gdy klient szedł do lodziarni, dokładnie wiedział, czego może się spodziewać. Czekolada, śmietanka, truskawka, bakalie, cytryna. Dzisiaj każda wizyta, szczególnie w naszych punktach, niesie za sobą element zaskoczenia. Menu zmienia się tak dynamicznie, że zawsze można spróbować czegoś innego – tłumaczy Paulina Daniłowicz z “u Lodziarzy” Wytwórni Lodów Polskich. – Naszym gościom bardzo podoba się taka formuła – są otwarci na poznawanie i poszukiwanie nowości.
Królowały też sorbety, które chętnie wybierane są przez osoby poszukujące zdrowszych deserów. Sieć zauważyła także, że wśród klientów rośnie trend wege. Zamiast lodów na mleku, klienci coraz chętniej wybierali lody na bazie roślinnych napojów (mleka roślinnego). Popularnością cieszyły się także nietypowe miksy smakowe.
Pierwszy lokal KOKU Sushi powstał 10 lat temu w Białymstoku i był restauracją rodzinną. Pierwsza franczyza powstała natomiast w 2013 roku w Ostrowie Wielkopolskim. Teraz, sieć liczy już 40 restauracji i jest największą tego typu franczyzą w Polsce.
– Wypracowaliśmy powtarzalność na wszystkich płaszczyznach. Dodatkowo wyróżniliśmy się bogatą i ciekawą ofertą, rozbudowanym systemem szkoleń i gwarancją wsparcia na każdym etapie inwestycji. To sprawiło, że zyskiwaliśmy zainteresowanie kolejnych partnerów, a sieć rosła w tempie od 3 do 6 lokali w ciągu każdego roku – mówi Urszula Olechno.
– Nasza marka jest bardzo dynamiczna – jesteśmy stale obecni w Internecie, podkreślamy wszystkie ważne momenty roku, organizujemy eventy w stylu Noc sushi czy wewnętrzny konkurs dla sushi masterów. Do tego dochodzą atrakcyjne promocje i nowe propozycje w menu. To przyciąga nie tylko gości, ale także potencjalnych franczyzobiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes pod szyldem prężnie rozwijającej się firmy. Mamy przyjemność współtworzyć sieć ze świetnymi ludźmi, z którymi łączą nas partnerskie, pozytywne relacje. To ogromna wartość w tej branży – komentuje Urszula Olechno.
– Celujemy zarówno w duże miasta, jak i te mniejsze, dla których sushi to atrakcyjna nowość na kulinarnej mapie. Widzimy tu ogromny potencjał i lukę, którą zamierzamy zagospodarować w nadchodzącym czasie. Dodatkowo chcemy wzmocnić nasze proekologiczne działania. Niedawno wprowadziliśmy na przykład przyjazne dla środowiska opakowania do dań na wynos i w dostawie. To dla nas ważny krok w kierunku minimalizowania zużycia plastiku. Mamy też nadzieję, że sytuacja związana z pandemią unormuje się na tyle, że już wkrótce będziemy znów wykorzystywać 100% swoich możliwości – podsumowuje Urszula Olechno.
Sieć Gruby Benek powiększyła się o kolejną pizzerię. Franczyzowy lokal został otwarty w Piszu na Mazurach. - Jesteśmy bardzo szczęśliwi – mówi Pan Adam, franczyzobiorca sieci i właściciel nowej pizzerii. – Ilość zamówień przerosła nasze oczekiwania i nie moglibyśmy wyobrazić sobie lepszego startu - dodaje.
Pizzeria Gruby Benek w Piszu mieści się w nowym budynku przy ulicy Staszica 3. Lokal oprócz sprzedaży na miejscu realizuje też dostawy. W menu, obok pizzy w amerykańskim stylu, znalazły się też produkty marki takie jak: firmowe BenBurgery i smażone kurczaki BenKura.
Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy podpisały kolejne sieci. Dokument deklaruje przestrzegać m.in. Żabka Polska, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Intermarche, Bricomarche, Soward - Franczyzy Edukacyjne, Stava, Greenpoint, Zdrowa Krowa, MBE, Kurcze Pieczone, Gatta oraz Godan,