Luis Amaral zrezygnował z funkcji prezesa Eurocash! Fit Cake zdobywa stolicę! - flesz tygodnia

17 gru 2021

Luis Amaral zrezygnował z funkcji prezesa Eurocash. Fit Cake zdobywa stolicę. Monnari prowadzi rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami. A Columbus Coffee rezygnuje z franczyzy! To jest flesz tygodnia. Przeczytaj w skrócie!

1. A Columbus Coffee rezygnuje z franczyzy!

Columbus Coffee chce się skupić na kanale online.

- Ograniczamy rozwój franczyzy i zamierzamy skupić się na szerszej obecności w branży HoReCa z naszymi produktami. Przede wszystkim rozwijając markę Qethereal, poprzez zaopatrywanie kawiarni, restauracji i hoteli. Nasza kawa już teraz jest dostępna na rynku, a jej sprzedaż poprzez portal internetowy odbywa się zarówno do sektora B2B, głównie branży HoReCa, jak i B2C poprzez własny sklep internetowy. Być może kiedyś wrócimy do rozwoju w oparciu o system franczyzowy, ale obecnie stawiamy na on-line. Prawie 2-letni okres ograniczeń niejako zmusił nas do zmiany kierunku działania. Postanowiliśmy wykorzystać ten moment i mocniej angażować się w działania w internecie, co daje możliwość ciągłej sprzedaży - powiedział w rozmowie z Portalem Retailnet.pl, Tomasz Weczer, twórca sieci Columbus Coffee.

2. Luis Amaral zrezygnował z funkcji prezesa Eurocash

Dotychczasowy prezes Eurocash Luis Amaral zrezygnował z funkcji.

Luis Amaral od 2003 roku, pełni funkcję prezesa Grupy Eurocash. Ma ponad 20-letnie doświadczenia zawodowe, które zdobywał, obejmując stanowiska kierownicze m.in. w Unilever Portugalia i w Jeronimo Martins.

Od stycznia 2022 r. Luis Amaral przejdzie do rady nadzorczej Eurocash jako jej przewodniczący. Nowym prezesem Eurocashu będzie Paweł Surówka.

Luis Amaral zrezygnował z funkcji prezesa Eurocash! Fit Cake zdobywa stolicę! - flesz tygodnia

3. Monnari ma 14 sklepów franczyzowych

Mirosław Misztal, prezes Monnari powiedział, że cały czas prowadzone są rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami.

Liczymy, że do końca roku otworzymy jeszcze 2 salony Monnari. Jak będzie w przyszłym roku – to zobaczymy, na ile nam sytuacja na rynku pozwolipowiedział prezes Mirosław Misztal podczas wideokonferencji (cyt: ibsnews)

Obecnie działa 114 salonów własnych pod szyldem tej marki. Franczyzowych punktów Monnari jest 14.

4. Fit Cake zdobywa stolicę!

18 grudnia Fit Cake otworzy czwarty lokal w Warszawie. Punkt znajduje się na Żoliborzu,  przy ul. Czesława Niemena 1/U5.

- O ile średnio w każdym polskim miasteczku jest ok. 15 proc. takich konsumentów, to według naszych szacunków w Warszawie może ich być nawet 10 proc. więcejmówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake.

Każdy franczyzobiorca ma gwarancję terytorialną na określoną dzielnicę - informuje Fit Cake w swoim komunikacie.

Luis Amaral zrezygnował z funkcji prezesa Eurocash! Fit Cake zdobywa stolicę! - flesz tygodnia

5. Żabka Polska jest pierwszą firmą w Polsce, której cele dekarbonizacji, zawarte w jej strategii ESG

Żabka Polska jest pierwszą firmą w Polsce i pierwszą siecią spożywczą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, której cele dekarbonizacji, zawarte w jej strategii ESG, zostały naukowo zweryfikowane i zatwierdzone przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi).

W grudniu br. zadeklarowane przez Żabkę cele redukcji emisji gazów cieplarnianych zostały oficjalnie zatwierdzone przez Zespół Walidacji Celów działający w ramach SBTi. Ustanowione przez Żabkę cele klimatyczne, zgodnie z oceną SBTi, wpisują się w najbardziej ambitne postanowienie Porozumienia Paryskiego, zakładające ograniczenie ocieplenia klimatu na poziomie 1,5°C w porównaniu z epoką preindustrialną.

- W Żabce każdego dnia podejmujemy szereg proekologicznych działań. Włączamy w te procesy zarówno naszych pracowników, franczyzobiorców, jak i klientów. Aktywnie pracujemy nad zmniejszeniem negatywnego wpływu naszej działalności na środowisko naturalne. Aby móc działać jeszcze skuteczniej, przystąpiliśmy – jako pierwsza sieć z Europy Środkowo-Wschodniej – do inicjatywy Science Based Targets, która promuje odpowiedzialne i transparentne wyznaczenie celów redukcji śladu węglowego w oparciu o wiedzę naukową. Jesteśmy dumni, że nasze cele zostały przez SBTi pozytywnie zweryfikowane i zatwierdzone podkreśla Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupy Żabka.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera