Luis Amaral zrezygnował z funkcji prezesa Eurocash. Fit Cake zdobywa stolicę. Monnari prowadzi rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami. A Columbus Coffee rezygnuje z franczyzy! To jest flesz tygodnia. Przeczytaj w skrócie!
Columbus Coffee chce się skupić na kanale online.
- Ograniczamy rozwój franczyzy i zamierzamy skupić się na szerszej obecności w branży HoReCa z naszymi produktami. Przede wszystkim rozwijając markę Qethereal, poprzez zaopatrywanie kawiarni, restauracji i hoteli. Nasza kawa już teraz jest dostępna na rynku, a jej sprzedaż poprzez portal internetowy odbywa się zarówno do sektora B2B, głównie branży HoReCa, jak i B2C poprzez własny sklep internetowy. Być może kiedyś wrócimy do rozwoju w oparciu o system franczyzowy, ale obecnie stawiamy na on-line. Prawie 2-letni okres ograniczeń niejako zmusił nas do zmiany kierunku działania. Postanowiliśmy wykorzystać ten moment i mocniej angażować się w działania w internecie, co daje możliwość ciągłej sprzedaży - powiedział w rozmowie z Portalem Retailnet.pl, Tomasz Weczer, twórca sieci Columbus Coffee.
Dotychczasowy prezes Eurocash Luis Amaral zrezygnował z funkcji.
Luis Amaral od 2003 roku, pełni funkcję prezesa Grupy Eurocash. Ma ponad 20-letnie doświadczenia zawodowe, które zdobywał, obejmując stanowiska kierownicze m.in. w Unilever Portugalia i w Jeronimo Martins.
Od stycznia 2022 r. Luis Amaral przejdzie do rady nadzorczej Eurocash jako jej przewodniczący. Nowym prezesem Eurocashu będzie Paweł Surówka.
Mirosław Misztal, prezes Monnari powiedział, że cały czas prowadzone są rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami.
Liczymy, że do końca roku otworzymy jeszcze 2 salony Monnari. Jak będzie w przyszłym roku – to zobaczymy, na ile nam sytuacja na rynku pozwoli – powiedział prezes Mirosław Misztal podczas wideokonferencji (cyt: ibsnews)
Obecnie działa 114 salonów własnych pod szyldem tej marki. Franczyzowych punktów Monnari jest 14.
18 grudnia Fit Cake otworzy czwarty lokal w Warszawie. Punkt znajduje się na Żoliborzu, przy ul. Czesława Niemena 1/U5.
- O ile średnio w każdym polskim miasteczku jest ok. 15 proc. takich konsumentów, to według naszych szacunków w Warszawie może ich być nawet 10 proc. więcej – mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake.
Każdy franczyzobiorca ma gwarancję terytorialną na określoną dzielnicę - informuje Fit Cake w swoim komunikacie.
Żabka Polska jest pierwszą firmą w Polsce i pierwszą siecią spożywczą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, której cele dekarbonizacji, zawarte w jej strategii ESG, zostały naukowo zweryfikowane i zatwierdzone przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi).
W grudniu br. zadeklarowane przez Żabkę cele redukcji emisji gazów cieplarnianych zostały oficjalnie zatwierdzone przez Zespół Walidacji Celów działający w ramach SBTi. Ustanowione przez Żabkę cele klimatyczne, zgodnie z oceną SBTi, wpisują się w najbardziej ambitne postanowienie Porozumienia Paryskiego, zakładające ograniczenie ocieplenia klimatu na poziomie 1,5°C w porównaniu z epoką preindustrialną.
- W Żabce każdego dnia podejmujemy szereg proekologicznych działań. Włączamy w te procesy zarówno naszych pracowników, franczyzobiorców, jak i klientów. Aktywnie pracujemy nad zmniejszeniem negatywnego wpływu naszej działalności na środowisko naturalne. Aby móc działać jeszcze skuteczniej, przystąpiliśmy – jako pierwsza sieć z Europy Środkowo-Wschodniej – do inicjatywy Science Based Targets, która promuje odpowiedzialne i transparentne wyznaczenie celów redukcji śladu węglowego w oparciu o wiedzę naukową. Jesteśmy dumni, że nasze cele zostały przez SBTi pozytywnie zweryfikowane i zatwierdzone – podkreśla Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupy Żabka.