Jakie światowe franczyzy znalazły się w tym międzynarodowym zestawieniu? Oto lista!
1. Walmart (w ubiegłym roku również 1. miejsce)
2. Amazon.com
3. Schwarz Group
4. Aldi
5. Alibaba
6. Costco
7. Ahold Delhaize
8. Carrefour (w ubiegłym roku miejsce 10.)
9. Ikea
10. JD.com
11. Walgreens Boots Alliance
12. Auchan (w ubiegłym roku 22. miejsce)
13. Seven & I Holdings
14. Spar International (w ubiegłym roku poza 50-tką)
15. The Home Depot
16. Rewe Group
17. Tesco
18. Inditex
19. Intermarché (w ubiegłym roku 27. miejsce)
20. Aeon
21. Metro AG
22. Casino
23. H&M
24. Lowe's
25. A.S. Watson
26. Jerónimo Martins (Biedronka) (w ubiegłym roku poza 50-tką)
27. TJX
28. Adeo Group
29. Naspers
30. Leclerc *
31. Yum Brands + Yum China (Yum Brands jest właścicielem marek takich jak Pizza Hut)
32. Ceconomy
33. McDonald's (w ubiegłym roku poza 50-tką)
34. Best Buy
35. Couche-Tard
36. FamilyMart UNY
37. Rakuten
38. eBay
39. Decathlon
40. Starbucks
41. Kingfisher
42. Fast Retailing
43. Dairy Farm
44. Cencosud
45. Gap
46. ICA Group
47. Lotte Shopping
48. Z Holdings (Yahoo Jp)
49. Euronics International *
50. Lawson
W powyższym zestawieniu uwzględniono zarówno spółki publiczne, jak i prywatne. Firmy poddano przeglądowi w okresie od października do grudnia 2020 r. Aby zakwalifikować się do tegorocznych rankingów, firmy musiały spełnić kilka kryteriów. Między innymi, firma musiała być sprzedawcą detalicznym (sklepy, restauracje itd.). Po drugie, firma musiała prowadzić sprzedaż bezpośrednią (w co najmniej trzech krajach), z których jeden nie może być terytorium sąsiadującym z krajem pochodzenia danej firmy. W rankingu liczyła się także sama franczyza - firma musiała posiadać globalną licencję na franczyzę w większości krajów, w których taki model (franczyza) działa.
Źródłem tegorocznego raportu były raporty roczne, wnioski publiczne i oświadczenia prasowe, a także badania konsumenckie dotyczące zachowań zakupowych. Wiele z tych danych jest gromadzonych przez globalny zespół analityków. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie Kantar.com.