Światowe franczyzy w Top 50 Global Retailers 2021!

13 kw. 2021
źródło: materiały prasowe

Po raz kolejny, światowe franczyzy znalazły się w Top 50 Global Retailers 2021 - liście 50 największych detalistów na świecie. W tym roku w zestawieniu znalazło się się ponownie wielu franczyzowych gigantów. Warto dodać, że poniższy ranking warunkuje nie tylko sprzedaż. W metodologii tego zestawienia wykorzystuje się informacje dotyczące międzynarodowych przychodów, ekspansji franczyzowej oraz udziału firm na rynku internetowym.

Ubiegłoroczne zestawienie Top 50 Global Retailers znajdziesz TUTAJ

Jakie światowe franczyzy znalazły się w tym międzynarodowym zestawieniu? Oto lista!

(sieci franczyzowe, które działają w Polsce, zostały oznaczone kolorem żółtym)

1. Walmart (w ubiegłym roku również 1. miejsce)

2. Amazon.com

3. Schwarz Group

4. Aldi

5. Alibaba

6. Costco

7. Ahold Delhaize

8. Carrefour (w ubiegłym roku miejsce 10.)

9. Ikea

10. JD.com

11. Walgreens Boots Alliance

12. Auchan (w ubiegłym roku 22. miejsce)

13. Seven & I Holdings

14. Spar International  (w ubiegłym roku poza 50-tką)

15. The Home Depot

16. Rewe Group

17. Tesco

18. Inditex

19. Intermarché (w ubiegłym roku 27. miejsce)

20. Aeon

21. Metro AG

22. Casino

23. H&M

24. Lowe's

25. A.S. Watson

26. Jerónimo Martins (Biedronka) (w ubiegłym roku poza 50-tką)

27. TJX

28. Adeo Group

29. Naspers

30. Leclerc *

31. Yum Brands + Yum China (Yum Brands jest właścicielem marek takich jak Pizza Hut)

32. Ceconomy

33. McDonald's (w ubiegłym roku poza 50-tką)

34. Best Buy

35. Couche-Tard

36. FamilyMart UNY

37. Rakuten

38. eBay

39. Decathlon

40. Starbucks

41. Kingfisher

42. Fast Retailing

43. Dairy Farm

44. Cencosud

45. Gap

46. ICA Group

47. Lotte Shopping

48. Z Holdings (Yahoo Jp)

49. Euronics International *

50. Lawson

Metodologia Top 50 Global Retailers 2021!

W powyższym zestawieniu uwzględniono zarówno spółki publiczne, jak i prywatne. Firmy poddano przeglądowi w okresie od października do grudnia 2020 r. Aby zakwalifikować się do tegorocznych rankingów, firmy musiały spełnić kilka kryteriów. Między innymi, firma musiała być sprzedawcą detalicznym (sklepy, restauracje itd.). Po drugie, firma musiała prowadzić sprzedaż bezpośrednią (w co najmniej trzech krajach), z których jeden nie może być terytorium sąsiadującym z krajem pochodzenia danej firmy. W rankingu liczyła się także sama franczyza - firma musiała posiadać globalną licencję na franczyzę w większości krajów, w których taki model (franczyza) działa.

Źródłem tegorocznego raportu były raporty roczne, wnioski publiczne i oświadczenia prasowe, a także badania konsumenckie dotyczące zachowań zakupowych. Wiele z tych danych jest gromadzonych przez globalny zespół analityków. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie Kantar.com.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook