Przychody firm kurierskich wzrosły o ponad 21 procent!

13 paź 2021
źródło: rp.pl

Przychody operatorów na rynku KEP (kurier, ekspres paczka) wzrosły o ponad 21 procent w 2020 r. – podaje Rzeczpospolita. A siedmiu największych graczy na rynku, zanotowało łącznie rekordowy poziom 19,5 mld zł (rok wcześniej było to 16 mld zł). 

Pandemia przyniosła wielki boom na usługi kurierskie. Zamknięte galerie, sklepy budowlane spowodowały, że sprzedaż online cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. A trend wzrostowy nadal się utrzymuje, mimo że handel powrócił już do normalności. Popyt na przesyłki kurierskie potwierdza także wiele zestawień. Jednym z nich jest badanie firmy Nielsen, z którego wynika, że połowa wiodących graczy e-handlu odnotowała podwojenie przychodów, podczas pierwszego lockdownu. Z kolei, z badań  przedstawionych przez DHL wynika, że liczba paczek w 2020 roku zwiększyła się o 30 procent.

Warto dodać, że kluczową rolę na kurierskim rynku, odegrały także paczkomaty, które nie są już kojarzone wyłącznie z InPostem. Ta forma odbioru/nadania przesyłki śmiało wdrażana już przez firmy, takie jak: Orlen, AliExpress, DHL, DPD. Operatorzy z branży kurierskiej, także coraz chętniej nawiązują współpracę ze sklepami. Paczki kurierskie można obecnie odebrać niemalże w każdym sklepie.

Usługi kurierskie we franczyzie

Firmy kurierskie chętnie skalują się, poprzez tworzenie placówek partnerskich i franczyzowych. W takich formatach można podjąć współpracę zarówno z firmami/przewoźnikami (InPost, GLS, DHL Parcel, DPD Pickup), jak i pośrednikami, którzy skupiają pod sobą usługi kilku operatorów, czyli w jednym miejscu możemy odebrać/nadać przesyłkę różnych operatorów. Do takich "pośredników" zalicza się sieci m.in. sieci Pakersi, Ship Center, EPAKA, LS KURIER, BPS, czy Furgonetkę.

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera