Pandemia przyniosła wielki boom na usługi kurierskie. Zamknięte galerie, sklepy budowlane spowodowały, że sprzedaż online cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. A trend wzrostowy nadal się utrzymuje, mimo że handel powrócił już do normalności. Popyt na przesyłki kurierskie potwierdza także wiele zestawień. Jednym z nich jest badanie firmy Nielsen, z którego wynika, że połowa wiodących graczy e-handlu odnotowała podwojenie przychodów, podczas pierwszego lockdownu. Z kolei, z badań przedstawionych przez DHL wynika, że liczba paczek w 2020 roku zwiększyła się o 30 procent.
Warto dodać, że kluczową rolę na kurierskim rynku, odegrały także paczkomaty, które nie są już kojarzone wyłącznie z InPostem. Ta forma odbioru/nadania przesyłki śmiało wdrażana już przez firmy, takie jak: Orlen, AliExpress, DHL, DPD. Operatorzy z branży kurierskiej, także coraz chętniej nawiązują współpracę ze sklepami. Paczki kurierskie można obecnie odebrać niemalże w każdym sklepie.
Firmy kurierskie chętnie skalują się, poprzez tworzenie placówek partnerskich i franczyzowych. W takich formatach można podjąć współpracę zarówno z firmami/przewoźnikami (InPost, GLS, DHL Parcel, DPD Pickup), jak i pośrednikami, którzy skupiają pod sobą usługi kilku operatorów, czyli w jednym miejscu możemy odebrać/nadać przesyłkę różnych operatorów. Do takich "pośredników" zalicza się sieci m.in. sieci Pakersi, Ship Center, EPAKA, LS KURIER, BPS, czy Furgonetkę.