Większość ankietowanych jest "ZA" sklepami samoobsługowymi!

08 mar 2022
źródło: materiały prasowe

88% ankietowanych jest zainteresowanych robieniem zakupów w sklepach całkowicie samoobsługowych – wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia.

Połowa badanych Polaków (51%) przyznaje, że najnowsze obostrzenia dotyczące zakazu handlu w niedzielę stanowią dla nich problem. Wśród nich przeważają ludzie młodzi (18-24 lat) oraz mieszkańcy największych miast. 88% badanych byłoby zainteresowanych również robieniem zakupów w sklepach bez kasjerów.

W badaniu podjęto także weryfikację samego pojęcia dark shop’ów, które zna jedynie 1/4 badanych Polaków.

- Analizując wyniki badania można powiedzieć, że pandemia zmieniła zachowania konsumentów i podejście do zakupów. Koncept dark sho’pów ma krótką historię na polskim rynku i związany jest z dużymi miastami, miejscami o gęstej zabudowie. Relatywnie wysoka znajomość dark sho’ów i chęć korzystania z oferty tego nowego konceptu świadczy, że Polacy, szczególnie osoby młode, szybko akceptują nowości, które dają im oszczędność czasu robienia zakupów. Bardzo wielu badanych wyraziło zainteresowanie robieniem zakupów w sklepach całkowicie samoobsługowych. Wydaje się, że kasy samoobsługowe, z których korzystają zarówno osoby młode, jak i starsze są dobrym przygotowaniem w kierunku pełnej samoobsługi. Podzielone zdania, co do obostrzeń handlu w niedzielę mogą wskazywać na zmianę stylu życia, podejścia do spędzania czasu wolnego w galeriach handlowych. Zdecydowanie jest to większym problemem dla osób młodych, którym trzeba zaoferować jakiś substytut, który w sposób atrakcyjny zagospodaruje ich czas wolny. Niewątpliwie, dla tych którzy lubią lub muszą z konieczności robić zakupy w niedzielę, dobrym rozwiązaniem będą sklepy samoobsługowe. Jak powiedział R. Galar odnosząc się do kreatywnej i innowacyjnej Europy wobec wyzwań XXI wieku stwierdził, że „celem rzeczywistym jest zaspokojenie potrzeb – nie trzeba już chcieć i móc. Wystarczy się domagać komentuje dr hab. Anna Dąbrowska, Katedra Badań Zachowań Konsumentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook