- Wybierając franczyzę, franczyzobiorcy patrzą na sieci nie tylko przez filtr zarabiania, ale też przestrzeni współpracy i stylu życia, który franczyza im umożliwi. Na podstawie mojego doświadczenia doradczego obserwuję, że sieci franczyzowe wspierające osobistą realizację, autonomię i przedsiębiorczość franczyzobiorcy, czyli skupione na człowieku, doskonale radzą sobie z wyzwaniami rosnącej organizacji - wyjaśnia Monika Ferreira , Founding Partner i Doradca Strategiczny w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy.
Zapraszamy do obejrzenia drugiego odcinka webinaru z cyklu: Franczyza 2.0 lifestyle, którego gośćmi byli:
Inicjatorka projektu: Franczyza 2.0 Strategia, edukacja, technologia, chce poprzez ten program opowiedzieć o drogach, którymi podążają liderzy we franczyzie. Jak sama mówi: - Franczyza 2.0 to model sieci franczyzowych bardzo dobrze poukładanych organizacyjnie, wyposażających swoich franczyzobiorców w zaawansowany know-how w obszarze rozwoju strategicznego, operacyjnego i finansowego.
Franczyza 2.0 lifestyle to druga noga Projektu, która pokazuje, jak franczyzodawca i franczyzobiorca mogą skutecznie skalować biznes i zarabiać, jeśli u podstawy współpracy postawimy potrzeby i dobrostan osobisty franczyzobiorcy.
- Nasze rozmowy z franczyzobiorcami i franczyzodawcami mają na celu pokazanie, na czym im zależy we współpracy i czym się kierują wybierając sieć czy wybierając franczyzobiorcę. Chcemy podkreślać, jak ważne są kultura organizacyjna i dopasowanie stron - dodaje Ferreira.
Pomysłodawczyni projektu Franczyza 2.0 uważa, że w dobrze poukładanych systemach franczyzowych, wzrost i zaangażowanie franczyzobiorców osiąga się dzięki#4Essentials, czyli 4 filarom, na których opierają swoje środowisko współpracy dla franczyzobiorców. Są to:
#1 Kulturze współtworzenia
#2 Life - Purpose
#3 Stylowi życia
#4 Modelowi zarabiania
- Sieci franczyzowe różnią się od siebie umiejętnościami tworzenia środowiska współpracy dla franczyzobiorców, które uruchamia ich "purpose" - osobisty wyższy cel i pasję - powoduje, że chcą dać z siebie max i pozostać w sieci. - Nie wszystkie sieci mają taka zdolność - wyjaśnia Monika Ferreira.
Franczyza 2.0 lifestyle to rozmowy o zarabianiu, stylu życia i kulturze współtworzenia we franczyzie. Mają formułę cykliczną.