Franczyza. Dlaczego ludzie decydują się na taką formę prowadzenia działalności?

13 maj 2021

O franczyzie mówi się w ostatnim czasie bardzo dużo. Jedni zachwalają ten model prowadzenia działalności, inni wskazują, że nie każdy biznes nadaje się do skalowania w ten sposób. Co wpływa zatem na jej popularność? Dlaczego ludzie częściej decydują się na franczyzę, niż rozwijają własne modele biznesu? Oto kilka kluczowych powodów, dla których franczyza jest coraz atrakcyjniejsza!

Lubimy to, co znamy

To główny powód, który wygrywa w wyborze pomiędzy dołączeniem do znanej marki, a rozpoczęciem biznesu od zera. Proponując usługę lub produkt znanej marki, łatwej jest nam pozyskać klienta. Ludzie lubią sprawdzone i znane rzeczy. Zwłaszcza, kiedy muszą za coś zapłacić. Przedsiębiorca dzięki włączeniu się do sieci, może korzystać z renomy swojego partnera (zazwyczaj znanej marki). Stąd franczyza daje przedsiębiorcy lepszy start biznesu.

przeczytaj także: Czy franczyza jest dla każdego?

Pieniądze mają znaczenie

Wbrew pozorom wejście w biznes franczyzowy bywa dużo bardziej opłacalne, niż rozpoczynanie wszystkiego od zera. Oczywiście bywają też franczyzy o kolosalnych progach finansowych. Niemniej rynek franczyzowy jest na tyle obfity w oferty, że bez problemu można znaleźć wiele biznesów z różnym przedziałem cenowym.

Franczyza jest statystycznie bezpieczniejsza

Otwieranie biznesu jest zazwyczaj bezpieczniejsze od wdrażania bez doświadczenia poważnych procesów biznesowych - w dodatku na własną rękę. Pamiętajmy, że "szanujący się" franczyzodawca posiada ustalone schematy i procedury. Działa na podstawie know-how i wiedzy, którą mu się udało zdobyć przez X lat. Franczyzobiorca zaś uczy się na błędach franczyzodawcy.

Bez marketingu Cię nie ma. A ta usługa kosztuje

Marketing to kolejny powód, dla którego przedsiębiorcy przyłączają się do sieci franczyzowych. Wszelkie materiały promocyjne zazwyczaj przygotowywane są przez franczyzodawcę. Sieć prowadzi także kampanie marketingowe całej marki, czy ustala komunikację ogólnopolską. Na tej "ogólnej" promocji zyskuje także każdy jeden franczyzobiorca, przyłączony do tej sieci. Zazwyczaj za przygotowaniem loga, komunikacji w telewizji, czy prasie stoi sztab ludzi, którzy wiedzą jak to robić. Takie wsparcie wiele ułatwia początkującemu franczyzobiorcy.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook