To główny powód, który wygrywa w wyborze pomiędzy dołączeniem do znanej marki, a rozpoczęciem biznesu od zera. Proponując usługę lub produkt znanej marki, łatwej jest nam pozyskać klienta. Ludzie lubią sprawdzone i znane rzeczy. Zwłaszcza, kiedy muszą za coś zapłacić. Przedsiębiorca dzięki włączeniu się do sieci, może korzystać z renomy swojego partnera (zazwyczaj znanej marki). Stąd franczyza daje przedsiębiorcy lepszy start biznesu.
Wbrew pozorom wejście w biznes franczyzowy bywa dużo bardziej opłacalne, niż rozpoczynanie wszystkiego od zera. Oczywiście bywają też franczyzy o kolosalnych progach finansowych. Niemniej rynek franczyzowy jest na tyle obfity w oferty, że bez problemu można znaleźć wiele biznesów z różnym przedziałem cenowym.
Otwieranie biznesu jest zazwyczaj bezpieczniejsze od wdrażania bez doświadczenia poważnych procesów biznesowych - w dodatku na własną rękę. Pamiętajmy, że "szanujący się" franczyzodawca posiada ustalone schematy i procedury. Działa na podstawie know-how i wiedzy, którą mu się udało zdobyć przez X lat. Franczyzobiorca zaś uczy się na błędach franczyzodawcy.
Marketing to kolejny powód, dla którego przedsiębiorcy przyłączają się do sieci franczyzowych. Wszelkie materiały promocyjne zazwyczaj przygotowywane są przez franczyzodawcę. Sieć prowadzi także kampanie marketingowe całej marki, czy ustala komunikację ogólnopolską. Na tej "ogólnej" promocji zyskuje także każdy jeden franczyzobiorca, przyłączony do tej sieci. Zazwyczaj za przygotowaniem loga, komunikacji w telewizji, czy prasie stoi sztab ludzi, którzy wiedzą jak to robić. Takie wsparcie wiele ułatwia początkującemu franczyzobiorcy.