Ramen Shop to koncept autorstwa sieci Sushi Kushi. Model ma być odpowiedzią na pojawiające się w gastronomii problemy pracownicze. Pierwszy lokal pod nowym szyldem pojawi się już w lutym, w miejscowości Zgierz.
Nowy koncept nie potrzebuje wyspecjalizowanej kadry i można do jego prowadzenia zatrudniać m.in. studentów lub osoby starsze, które na podstawie przeprowadzonego szkolenia, będą potrafiły przyrządzić ramen. Sieć podaje, że do prowadzenia tego biznesu nie potrzeba dużego lokalu, co znacznie obniża koszty związane z uruchomieniem inwestycji.
W lutym firma planuje otworzyć także centrum szkoleniowo-logistyczne, gdzie będą krok po kroku przygotowywane produkty do tworzenia ramenu, tak by usprawnić proces gotowania i zapewnić stały poziom usług w sieci Ramen Shop.
– Pyszne i pożywne danie, jakim jest ramen, jest proste w przygotowaniu. Gotowe receptury stworzone przez szefa kuchni franczyzy bazują na paczkowanych produktach, które będą przygotowane na świeżo w naszym nowym centrum – podkreśla Radosław Szwugier. – Stworzony przez nas model restauracji to remedium na dzisiejsze braki kadrowe w gastronomii – dodaje.
– Szkolenia do pracy kucharza w Ramen Shop to kurs pięciodniowy, co pozwala na szybkie wdrożenie zasad i start nowego lokalu, który może mieć jedynie 50 m2 – podkreśla Szwugier.
– Konkretne składniki do tworzenia ramenu będą dowożone z centrum do lokali. – To ekonomiczne i zarazem bardzo nowoczesne rozwiązanie pozwalające zachować taką samą jakość zamawianego ramenu niezależnie od lokalizacji – mówi Bartłomiej Bogucki, szef kuchni odpowiedzialny za przepisy w Ramen Shop.
Sushi Kushi to sieć franczyzowa sushi barów. Pierwszy lokal pod jej szyldem, powstał pod koniec 2012 roku w Łodzi. Obecnie franczyza Sushi Kushi liczy ponad 30 punktów.