Audyty w sklepach Żabka. Czy sieć spełnia międzynarodowe standardy?

11 maj 2021
źródło: materiały prasowe Żabka Polska

Audyty w sklepach Żabka zostały przeprowadzone w marcu br., przez międzynarodową Jednostkę Certyfikującą TÜV NORD Polska. Dotyczyły one spełnienia norm ISO. Pięcioosobowy zespół audytorów prowadził weryfikacje we wszystkich lokalizacjach Żabki zgłoszonych do certyfikacji.

Sieć spełniła wymogi międzynarodowych standardów tj. ISO 22000:2018 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności), ISO 14001:2015 (System Zarządzania Środowiskowego) oraz ISO 45001:2018 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i higiena pracy).

- Jako największa sieć sklepów convenience w kraju, jesteśmy świadomi odpowiedzialności spoczywającej na nas, jako dostawcy produktów spożywczych. Bardzo ważne dla nas jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa produktów spożywczych, oferowanych w sklepach naszej sieci. Utrzymanie certyfikatów ISO w wyniku audytów niezależnej, międzynarodowej jednostki certyfikującej są dowodem potwierdzającym efektywność wprowadzonych przez nas systemów i konsekwentnych działań naszej firmy, mających na celu stałe udoskonalanie procesów, składających się na zakup, magazynowanie i dystrybucję produktów najwyższej jakości. Nasi Klienci darzą nas zaufaniem, my możemy dać im gwarancję jakości sprzedawanych przez nas produktów – mówi Przemysław Kijewski, Dyrektor ds. Operacyjnych w firmie Żabka Polska.

Audyty w Żabce przeprowadziła wiodąca Jednostka Certyfikująca w Polsce TÜV NORD Polska, działająca w ponad 70 krajach świata od ponad 150 lat. Utrzymanie certyfikatów to efekt nowoczesnego zarządzania i zaangażowania w Zintegrowany System Zarządzania zarówno kierownictwa, jak również pracowników wszystkich szczebli organizacyjnych. Świadczy także o profesjonalizmie wykonywanych działań oraz ciągłym dążeniu do podwyższania standardów bezpieczeństwa żywności, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy - czytamy w komunikacie prasowym sieci. 

Czym jest Zintegrowany System Zarządzania?

Zintegrowany System Zarządzania w Żabka Polska obejmuje magazynowanie i dystrybucję w warunkach kontrolowanych przetworzonych i nieprzetworzonych produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego oraz roślinnego oraz wprowadzanie i rozwój produktów marki własnej. Dodatkowo sieć stosuje system kodów GS1 DataBar. Nowe rozwiązanie stosowane jest obecnie na części produktów z kategorii szybkie przekąski i dania gotowe z portfolio Żabki. Rozwiązanie to daje możliwość rozróżnienia w systemie towaru pełnowartościowego, przeterminowanego i terminującego się niebawem. System uniemożliwia klientowi przypadkowy zakup towaru przeterminowanego, blokując jego sprzedaż przy kasie.

Dla jeszcze większego bezpieczeństwa pracowników jak również firm współpracujących z Żabką, w 2020 roku firma wdrożyła rozwiązania techniczne i organizacyjne zgodne z normą ISO 45001, mające na celu poprawę bezpieczeństwa pracy firm zewnętrznych w obiektach Żabka Polska. Na wózkach podnośnikowych zamontowane zostały systemy, które automatycznie wyznaczają strefy niebezpieczne pracy wózka. W każdej ze swoich lokalizacji przy aktywnym udziale pracowników, Żabka utworzyła również „Grupy Ratownicze”, które zostały przeszkolone z udzielania pierwszej pomocy. Zdając sobie sprawę jak ważny jest zdrowy tryb życia, Żabka przeprowadziła również szereg szkoleń profilaktycznych promujących prozdrowotne zachowania dla wszystkich chętnych pracowników - pisze Żabka w komunikacie prasowym.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook