"Orlen Paczka" - w planach 10 tysięcy punktów! Żabka rezygnuje z plastiku! Franczyzowe otwarcie w Papa John's- flesz tygodnia

02 kw. 2021
źródło: dostępne materiały prasowe i publikacje

Żabka rezygnuje z plastiku. Carrefour uczy klientów jak segregować odpady. PKN Orlen zarejestrował znak "Orlen Paczka". A w Papa John's odbyło się oficjalne otwarcie najnowszego franczyzowego lokalu. To jest przedświąteczny flesz tygodnia od Franczyza INFO! 

UWAGA! Poniższe treści nie powielają się z opublikowanymi artykułami w tym tygodniu - to całkowicie dodatkowa garść informacji.

1. Żabka rezygnuje z plastiku!

Sieć Żabka wyeliminowała ze swoich sklepów zbędne, jednorazowe materiały z plastiku. Torby na zakupy, tzw. zrywki oraz plastikowe wieczka do kubków na kawę zastąpiły całkowicie biodegradowalne, papierowe odpowiedniki. W ten sposób Żabka wraz z klientami zredukuje zużycie plastiku aż o 1000 ton rocznie. Żabka chce budować wśród klientów pozytywne nawyki proekologiczne, dlatego promuje odpowiedzialne zakupy i zachęca do przychodzenia z własnymi torbami.

Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Obsługując dziennie ok. 2,5 mln klientów mamy świadomość naszej roli wobec ograniczania plastiku w naszej sieci i zachęcania klientów do dokonywania świadomych wyborów, dobrych dla naszej planety. Dlatego zdecydowaliśmy się na wycofanie zbędnych materiałów z tworzyw sztucznych i zastąpiliśmy je biodegradowalnymi odpowiednikami mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.

"Orlen Paczka" - w planach 10 tysięcy punktów! Żabka rezygnuje z plastiku! Franczyzowe otwarcie w Papa John's- flesz tygodnia

2. Sieć franczyzowych delikatesów rośnie!

Nasz Sklep ma już ponad 4400 placówek. W ostatnim czasie uruchomione zostały kolejne sklepy pod szyldami Delikatesy Premium oraz Delikatesy Sezam. Franczyzowe placówki pojawiły się między innymi w miejscowościach: Rejowiec (lubelskie), Kalinowice (lubelskie), Zawadówka (lubelskie), Aleksandrów (lubelskie), Szczebrzeszyn (lubelskie) oraz Iwonicz Zdrój.

3. Kolejna franczyzowa stacja Circle K!

Nowa stacja paliw pod szyldem Circle K mieści się przy ul. Floriańskiej w Bydgoszczy. To kolejna stacja tej sieci, która jest prowadzona w modelu franczyzowym. Obecnie stacje franczyzowe stanowią ok. 25% wszystkich punktów należących do sieci w Polsce. 

4. Franczyzowa restauracja Papa John's już otwarta!

Przypomnijmy, że około 3 miesiące temu pojawiła się informacja o świeżo podpisanej umowie franczyzowej z marką Papa John's. A oficjalne otwarcie restauracji z uwagi na prace wykonawcze w lokalu nastąpiło w tym miesiącu. Właścicielem lokalu jest sub-franczyzobiorczyni w Polsce – Kateryna Poliakova. Nowa właścicielka pierwszych gości obsłużyła 27 marca br.

Bardzo cieszymy się, że zadebiutowaliśmy we Wrocławiu. To rewelacyjne miasto, jedno z najdynamiczniej rozwijających się w Polsce. Nasz lokal wyróżniają ciekawe akcenty designerskie jak neon, graffiti czy przeszklenie umożliwiające obserwację procesu powstawania pizzy - mówi Grzegorz Ziarek, dyr. zarządzający Papa John’s w Polsce (cyt. wh.pl).

"Orlen Paczka" - w planach 10 tysięcy punktów! Żabka rezygnuje z plastiku! Franczyzowe otwarcie w Papa John's- flesz tygodnia

5. Carrefour uczy jak segregować odpady!

W marcu br. Carrefour Polska, jeden z członków Koalicji 5 Frakcji, pilotażowo wprowadził na 20 wybranych produktach marki własnej innowacyjny i jednolity system piktogramów Koalicji 5 Frakcji, który w prosty i jasny sposób dostarczy konsumentom wiedzę, jak segregować poszczególne opakowania po zużyciu.

- Wyzwania związane z segregacją wymagają systemowego podejścia i właśnie dlatego w ramach Kampanii 17 Celów powstała Koalicja 5 Frakcji,  łącząca producentów wprowadzających produkty w opakowaniach, sieci handlowe, miasta i gminy oraz organizacje pozarządowe prowadzące działania edukacyjne. Wspólnie szukaliśmy rozwiązania jak poradzić sobie z różnymi wyzwaniami dotyczącymi problemów segregacji  (...) - tłumaczy Małgorzata Greszta, Partner Zarządzająca CSR Consulting i współinicjatorka Koalicji 5 Frakcji.

Etykieta Koalicji 5 Frakcji to ustandaryzowany system oznakowania, który jasno wskazuje konsumentowi jak segregować odpady opakowaniowe.

6. Grupa Muszkieterów opuszcza europejską grupę zakupową - Agecore

Najpierw  z sojuszu zrezygnowała Edeka. Teraz zagraniczne media poinformowały, że Grupa Muszkieterów opuszcza Agecore. Jest to spowodowane między innymi negatywnymi wynikami dochodzenia urzędu ds. ochrony konkurencji i konsumentów we Francji.  Jak podaje Retail Detail, Intermarche jest oskarżone o nadużycie pozycji za pośrednictwem centrów zakupów AgeCore i ITM Belgium.

Francuski urząd ds. ochrony konkurencji i konsumentów przeprowadził dochodzenie, które wykazało, że Intermarche stosowało niedozwolone praktyki wobec 93 swoich dostawców. Praktyki miałyby stosowane od 2016 roku.  Intermarche miało między innymi wstrzymywać zamówienia lub usuwać wybrane produkty z oferty.  Jak podają media, francuski urząd domaga się od sądu, aby ten nałożył na Intermarche we Francji grzywnę w wysokości 150,75 mln euro.

7. Będzie można szczepić w zakładach pracy!

30.03.2021 r., Minister Michał Dworczyk przedstawił zmiany w programie szczepień, tak aby zwiększyć do nich dostępność. Rząd ma w planach zaszczepić do końca sierpnia wszystkich chętnych - niezależnie od wieku. Aby było to możliwe, uruchomiona zostanie możliwość szczepienia przez ratowników medycznych, aptekarzy, w specjalnych punktach drive thru oraz w aptekach. Rząd także wprowadza zmiany w zakładach pracy. Dworczyk zapewniał, że w drugim kwartale zakłady pracy, w których przynajmniej 500 osób będzie chciało się zaszczepić, będą mogły zorganizować takie punkty szczepień.

8. Największy operator przestrzeni do pracy ma nowego dyrektora rozwoju w rejonie CEE!

Michał Dorszewski będzie kierował rozwojem franczyzy IWG w regionie CEE. Ta nominacja ma na celu przyspieszenie wzrostu IWG w tym rejonie. Doroszewski wcześniej zajmował również stanowiska menadżerskie w obszarze franczyzy , m.in. w Subway.

- Cieszymy się mogąc powitać Michała Dorszewskiego w zespole IWG, w momencie gdy IWG kontynuuje ekspansję, szczególnie w miastach regionalnych i przedmieściach, aby zaspokoić dynamicznie rosnący tam popyt na biura serwisowane i przestrzenie cooworkingowe - poinformowało IWG. 

IWG bierze udział w transformacji pracy. Umożliwia firmom, korporacjom korzystanie z miejsc coworkingowych i tzw. flex office.

9. PKN Orlen zarejestrował znak "Orlen Paczka".

Jak podał portal wiadomoscihandlowe.pl. Orlen ma w planach stworzyć 10 tysięcy punktów odbioru i nadań przesyłek. A już we wrześniu 2021 r. ma zadebiutować nowa usługa o nazwie "Orlen Paczka".

O nowym formacie "Orlen Paczka" firma informowała w lutym bieżącego roku. Wtedy to w komunikatach prasowych, Orlen podkreślił, że stawia na bogatą ofertę "pozapaliwową" i planuje wprowadzić we wrześniu tego roku usługę "Orlen paczka", która będzie obejmować zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty nadawania i odbierania paczek.

- Segment detaliczny jest silnym filarem działalności PKN ORLEN. Uzyskujemy z niego rocznie ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. Zgodnie ze strategią ORLEN2030, będziemy go dynamicznie rozwijać, odpowiadając na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów. W rozwoju segmentu detalicznego chcemy  efektywnie wykorzystać potencjał spółki RUCH. Nowoczesne formaty sklepowo-gastronomiczne, które budujemy pod marką „ORLEN w ruchu”, to nowa jakość na rynku. Powstanie sieć ok. 900 takich obiektów. Mocno zainwestujemy również w segment usług kurierskich, oferując klientom dostęp do ponad 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych. Stawiane one będą w atrakcyjnych lokalizacjach. Z pierwszych maszyn paczkowych będzie można korzystać już we wrześniumówił  Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

"Orlen Paczka" - w planach 10 tysięcy punktów! Żabka rezygnuje z plastiku! Franczyzowe otwarcie w Papa John's- flesz tygodnia

10. Moya kończy proces rebrandingu Moya express

31 marca 2021 r. zakończył się proces zmiany barw 30 stacji eMILA zakupionych przez Anwim S.A.  Tym samym projekt przejęcia i wdrożenia stacji samoobsługowych do sieci MOYA został zamknięty. Wybrane stacje MOYA express będą rozbudowywane o niewielkie sklepy oferujące produkty pozapaliwowe lub automaty vendingowe, dzięki którym klienci zaopatrzą się w potrzebne artykuły. Anwim S.A., właściciel marki MOYA, zapowiada, że jeszcze w tym roku pojawią się w sieci kolejne obiekty typu MOYA express.

Anwim S.A. przejął 30 samoobsługowych stacji eMILA położonych w dużych miastach Polski, m.in. w Gdańsku, Gdyni, Lublinie, Poznaniu, Toruniu, Szczecinie, Łodzi czy we Wrocławiu. Proces przejmowania  i wdrażania obiektów do sieci stacji paliw MOYA rozpoczął się w listopadzie 2020.

Samoobsługowe stacje MOYA express mają szczególne znaczenie w obecnych czasach pandemii COVID-19. Proces tankowania odbywa się w pełni samodzielnie, bez obecności dodatkowych osób. Klient przy słupku samoobsługowym określa ilość potrzebnego paliwa oraz sposób rozliczenia – gotówką, kartą płatniczą lub kartą flotową. Obsługa systemu jest prosta i intuicyjna, a czynna codziennie w godz. 7:00-20:00 infolinia pomoże rozwiązać ewentualny problem podczas tankowania mówi Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim S.A.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook