Polacy chcą bardziej ekologicznych firm?

26 wrz 2021
źródło: Inquiry

Czy ekologia w sklepie jest ważna? Jak zarabiać i dbać o zrównoważony rozwój w handlu? Najnowszy raport Inquiry odpowiada na pytanie, jakich firm oczekują klienci.

Agencja badawcza Inquiry przyjrzała się oczekiwaniom polskich konsumentów w zakresie ochrony środowiska, ujmując je w najnowszym raporcie „Zrównoważony rozwój handlu i zachowania konsumenckie". Czy ekologia jest ważna dla ankietowanych?

  • 62% ankietowanych Polaków deklaruje, że wiedza o prowadzonych przez firmę działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju ma wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe.
  • Co trzeci badany nie jest w stanie wskazać żadnej proekologicznej praktyki dużych sieciach handlowych.
  • 75 proc. ankietowanych przyznaje, że dociera do nich za mało informacji na temat ekologii w tym sektorze.

Czego oczekują klienci od sieci?

  • Trzy czwarte ankietowanych uważa, że firmy powinny wdrażać zasady zrównoważonego rozwoju w miejscach, takich jak sklepy i sieci spożywcze.
  • Wśród najczęstszych oczekiwań, badani wskazują te związane z zapobieganiem marnowaniu żywności (sprzedaż po obniżonej cenie produktów z bliskim terminem ważności), ograniczenie jednorazowych opakowań i plastiku (przyjmowanie szklanych butelek bez okazania paragonu) czy gospodarkę w obiegu zamkniętym (odbiór lub odkupowanie towarów nadających się do ponownego użycia lub recyklingu).
  • Aż 82 proc. chce kupować produkty tych firm, które rezygnują z niepotrzebnych opakowań.
  • 81% ankietowanych wskazało, że chętnie wybierze producenta wykorzystującego materiały z recyklingu.

Ankietowani wskazują, że największy edukacyjny ciężar powinien leżeć w zakresie Ministerstwa Klimatu i Ochrony Środowiska oraz rządu. Jednocześnie tylko 16 proc. badanych uznaje prowadzone przez rząd działania za wiarygodne. Największym zaufaniem w tym temacie cieszą się wśród Polaków przedstawiciele trzeciego sektora oraz Unia Europejska. (...) Do liderów sieci handlowych, które w oczach Polaków najlepiej realizują działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, należą Lidl, Biedronka oraz IKEA - czytamy w komunikacie Inquiry.

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera