Najczęściej kupujemy kawę na stacjach paliw (ponad połowa kaw na wynos). Z badania wynika, że konsumenci kupujący kawę na wynos na stacjach paliw należą do mieszkańców wsi (37%) i małych miast (27%). Są to osoby w wieku od 35 do 44 lat (30%) oraz od 25 do 34 lat (24%). Drugie miejsce w tej klasyfikacji stanowią sklepy spożywcze. W sklepach spożywczych kawę kupują niemal w takim samym stopniu wszystkie grupy wiekowe.
Według raportu, z kawiarni sieciowych korzystają najczęściej mieszkańcy największych miast - stanowią oni 28%.
– O ile kilka czy kilkanaście lat temu dobrą jakościową kawę można było kupić tak naprawdę głównie w kawiarniach, o tyle obecnie – ze względu na dostępność i technologię ekspresów do kawy jak również podążanie za potrzebami klientów – liderami są stacje paliw, do których od dwóch lat dołączają sklepy detaliczne, które już wyprzedziły miejsca typowo gastronomiczne. Sprzedaż kawy jest bardzo opłacalną usługą. W przypadku stacji paliw obserwujemy od lat zmianę modelu biznesowego od sprzedaży paliwa po sprzedaż innych usług, ułatwiających czy uprzyjemniających podróż. Stąd coraz szersza oferta kawowa czy gastronomiczna – komentuje dr nauk ekonomicznych Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. (cyt. horecatrends)