Franczyza kurierska - przegląd firm i możliwości

11 maj 2021
źródło: dostępne informacje prasowe

Pandemia przyniosła wielki boom na usługi kurierskie. Zamknięte galerie, sklepy budowlane spowodowały, że sprzedaż online cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Eksperci przewidują, że trend wzrostowy dla tej branży się utrzyma. A kurierski biznes będzie się cieszył popularnością, nawet po powrocie do normalności. 

W Polsce kurierski biznes jest coraz częściej wybierany przez przedsiębiorców. Nie trzeba ukrywać, że jest to branża, która działa w ramach sieci, dlatego potencjalni zainteresowani, częściej przyłączają się do już istniejących marek, niż otwierają biznes pod własnym szyldem. W Polsce większość marek z branży kurierskiej rozwija się w ramach franczyzy czy agencji.  A franczyza kurierska rośnie w zaskakującym tempie.

Franczyza kurierska - przegląd firm

POŚREDNICY, PARTNERSKIE PUNKTY ODBIORU

  • Pakersi - sieć punktów kurierskich, działających w formie pośrednika. Firma zajmuje się obsługą paczek firm kurierskich:  FedEx, DHL, InPost, UPS, Hellmann Worldwide Logistics i innych. Koszt licencji to około 17 tysięcy złotych. Firma działa jako broker usług kurierskich i zarabia na na marżach.
  • Ship Center to również sieć punktów partnerskich, która działa na podobnych zasadach jak wyżej. Firma oferuje w jednym miejscu zarówno usługi firm kurierskich UPS, DPD, DHL, GLS, inPost, Raben, Rohlig Suus, Pocztex, jak i usługi poligraficzne, gadżety reklamowe a także nowoczesne pieczątki Colop i Wagraf.  Kapitał początkowy do otwarcia placówki pod szyldem Ship Center, jest uzależniony od wyboru sprzętu i wyposażenia. Kwota inwestycji oscyluje w granicach 9 999 do 18 990 zł.
  • Epaka - sieć punktów partnerskich, która dostarcza przesyłki na terenie Polski i całego świata. Firma dostarcza przesyłki kurierów: DHL, DPD, InPOst, Fedex, GLS, UPS, Meest, Ambro Logistics . Inwestycja we franczyzę Epaki to koszt około 20 tysięcy złotych.
  • Globbox to kolejna ogólnopolska sieć punktów kurierskich działająca już od 6 lat. Firma współpracuje z kurierami: DHL, DPD, InPOst, Fedex, GLS, czy UPS.
  • LS KURIER - sieć punktów partnerskich, współpracujących ze znanymi sieciami kurierskimi. Firma działa na podobnych zasadach jak wyżej wymienione sieci. LS KURIER deklaruje na swojej stronie internetowej, że nie pobiera opłat wstępnych, ani żadnych opłat miesięcznych.
  • Furgonetka Punkt - sieć punktów partnerskich serwisu Furgonetka.pl, w których można nadawać przesyłki kurierskie. Współpraca jest oparta na systemie prowizyjnym. Firma deklaruje brak opłat licencyjnych, a przyłączenie do sieci jest możliwe przy zakupie odpowiedniego pakietu.
  • BPS - firma kurierska, która obecnie doręcza przesyłki w ramach współpracy z firmami kurierskimi:  DHL, Fedex, Geis, UPS, DPD, GLS, Poczta Polska, Rohlig Suus. BPS deklaruje na swojej stronie internetowej, że wejście w biznes nie wymaga opłat licencyjnych.
  • Kurier BTL - kolejna sieć punktów do nadawania i odbioru paczek. Współpracująca z popularnymi firmami kurierskimi. Firma nie pobiera opłaty licencyjnej.

FIRMY KURIERSKIE

  • Franczyza InPost - sieć oferuję współpracę w formie otwarcia Punktu Obsługi Paczek. Ofertę kierujemy do przedsiębiorców prowadzących lokal handlowy bądź usługowy czynny od poniedziałku do piątku przez 8 godzin nieprzerwanie (minimum do 18:00). Punkt Obsługi Paczek (POP), to wygodne miejsce, w którym klienci mogą nadać wcześniej przygotowaną i opłaconą przesyłkę albo ją osobiście odebrać w dogodnym dla siebie czasie - czytamy na stronie internetowej InPost.
  • Partner GLS - sieć kurierska GLS umożliwia podjęcie współpracy z przedsiębiorcami w dwóch formatach: właściciel Punktu ParcelShop lub przyłączenie się do floty kurierów.
  • Partner DHL Parcel - sieć umożliwia przedsiębiorcom współpracę w zakresie otwarcia partnerskiego punktu odbioru i nadawania paczek.
  • Punkt DPD Pickup - DPD to kolejna firma kurierska, która ma w swojej ofercie współpracę partnerską, Właściciel punktu DPD rozlicza się z siecią w oparciu o system prowizyjny. Aby spełnić wymogi sieci, należy mieć lokal spełniający wymagania sieci.
artykuł ma charakter informacyjny i nie promuje ww. firm

Co jest ważne przy wyborze biznesu w branży kurierskiej?

Rynkiem rządzi klient. Firmy kurierskie muszą więc funkcjonować tak, aby sprostać wszystkim oczekiwaniom. Zarówno nadających przesyłki, jak również ich adresatów. Dlatego najlepiej przyłączyć się do sieci, która potrafi być elastyczna i ewoluować wraz z potrzebami konsumentów. W tej branży liczy się wygoda i szybkie dostarczenie przesyłki. Ważna jest także atrakcyjna cena/pakiet i to ona w dużej mierze wpływa na wybór konkretnej firmy kurierskiej.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook