Franczyza Papa John's, Frentzza, Da Grasso? Przegląd (część 2)

28 paź 2021

Mówi się, że pizza to nasze danie narodowe. Coś w tym jest, ponieważ wszelkie statystyki pokazują, że z kilkunastu pozycji różnorodnych dań, chętnie wybieramy pizzę. Cieszy się ona popularnością zarówno w lokalu, jak i w dostawie. Lubimy ją, ponieważ jest w miarę prostym, szybkim i dość tanim daniem. Często to ona staje się "punktem wyjścia" dla wielu poszukiwaczy pomysłu na własny biznes.

We franczyzie można prowadzić pizzerię neapolitańską, amerykańską, czy typowo włoską. Zapraszamy na redakcyjny przegląd franczyzowych możliwości część 2!

Czytaj: Franczyza Biesiadowo, Pizza Hut A może Stopiątka? Przegląd część 1

Franczyza Papa John's, Grubego Benka, a może Frentzza? Poniżej przegląd franczyzowych marek (część 2):

  • Papa John's - to jeden z najbardziej rozpoznawalnych, światowych brandów, którego restauracje można spotkać w 46 krajach. Franczyza Papa John's w Polsce to koszty oscylujące w granicach 400 - 600 tysięcy zł. (dotyczy inwestycji pod klucz). Franczyzobiorca musi zapłacić około 10 tysięcy USD opłaty ryczałtowej, a miesięczne rozliczenie z siecią jest wyliczane w %.
  • Domino's - kolejny światowy gigant, który również umożliwia przedsiębiorcom przyłączenie się do sieci. Marka rozwija restauracje w ponad 90 krajach, na 6 kontynentach. Kwota inwestycji we franczyzę Domino's jest zależna od wielu czynników i w Polsce wynosi około 90 tysięcy euro.
  • Gruby Benek - to firma, która nie jest znana na świecie (jak wyżej wymienione firmy), ale dość popularna na polskim rynku. Kwota inwestycji w biznes stacjonarny pod tym szyldem, to koszt około 60 tysięcy zł. Franczyzobiorca rozlicza się z siecią w ramach opłaty miesięcznej (około 1400 zł). W ofercie Grubego Benka znajdziemy  także ofertę inwestycji w mobilną pizzerię.
  • Da Grasso - kolejna znana marka, która umożliwia współpracę w kilku formatach. Franczyzobiorca może zdecydować się na wariant z salą do konsumpcyjną (koszt inwestycji około 15-250 tys. zł). Może także zainwestować w lokal typu "ekspres", gdzie będzie zajmował się sprzedażą na wynos/dowóz (80- 120 tys. zł). Franczyzobiorca Da Grasso rozlicza się z siecią na podstawie stałej opłaty franczyzowej, która nie jest w tym przypadku uzależniona od obrotu oraz uiszcza opłaty marketingowe.
  • Frentzza – Pizza & Friends to kolejna franczyzowa marka, z którą można nawiązać współpracę. W tej sieci, również można wybrać dwa warianty współpracy. Wariant pierwszy, czyli nastawiony na delivery i odbiór osobisty to koszt około 29 tys. zł. Z kolei lokal z salą konsumpcyjną to koszty w okolicach około 130 tys. zł. Franczyzobiorca musi pamiętać jeszcze o opłacie za pierwsze zatowarowanie i uiścić opłatę wstępną. Rozliczenie z siecią w przypadku Frentzza jest wyliczane w % i zależne od miesięcznego obrotu netto. Pobierana jest także stała opłata marketingowa.

To tylko wybrane marki franczyzowe, które dają przedsiębiorcom możliwość przyłączenia się do ich sieci. Na rynku znajdziemy także franczyzowe pizzerie, takie jak: Dodo Pizza, Big Adriano, Wytwórnia Pizzy, Pizza Bus, Pizza Cezar, Pizzeria Batmana, Pizzeria Presto, Pizza na wypasie, Chicago's Pizza, Gang Leona i wiele innych. 

Koszty to tylko część kwestii, które powinno się zweryfikować przy wyborze odpowiedniego biznesu. Przede wszystkim przed podjęciem współpracy, należy zapoznać się z umową franczyzową. Warto także pozmawiać z franczyzobiorcami danej marki na temat współpracy z daną siecią. W przypadku franczyzy gastronomicznej, dobrze jest też posmakować produktów, które będzie się w przyszłości sprzedawać.

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera