IFA: Wpływ franczyzy na amerykańską gospodarkę

06 paź 2021
źródło: openforopportunity.com

Międzynarodowe Stowarzyszenie Franczyzowe (IFA) i Oxford Economics opublikowały pierwszy raport, który podejmuje stricte tematykę wpływu franczyzy na amerykańską gospodarkę. Raport  "The Value of Franchising" szczegółowo opisuje, w jaki sposób franczyzobiorcy stają się lokalnymi liderami biznesu i jak przyczyniają się do wzrostu gospodarczego i tworzenia nowych miejsc pracy.

Franczyzowy model odgrywa ważną rolę w gospodarce amerykańskiej. Przed pandemią, w 2019 r., produkcja gospodarcza generowana przez punkty franczyzowe działające w Stanach Zjednoczonych, wynosiła około 787,5 miliarda dolarów i stanowiła 3% PKB kraju. Co ciekawe, restauracje szybkiej obsługi (fast food) stanowiły zaledwie jedną czwartą amerykańskiego franchisingu.

(...)  raport pokazuje, jak ważne są franczyzy w napędzaniu naszej gospodarki, gdy wychodzimy z pandemii Covid-19. Zalety modelu franczyzowego są niezaprzeczalne. Napędzają wyższą sprzedaż, zatrudniają więcej pracowników niż ich odpowiednich i są liderami we własnych społecznościach, przyczyniając się do wzrostu gospodarczego, tworzenia miejsc pracy i przedsięwzięć charytatywnych (...) – powiedział Matthew Haller, prezes i dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Franczyzowego. 

Jak franczyza wpływa na amerykańską gospodarkę? Kluczowe wnioski z raportu:

  • Firmy działające w sieciach, generują średnio 1,8 razy większą sprzedaż, w porównaniu do firm działających poza siecią,
  • Model franczyzowy zachęca franczyzobiorców do zwiększania miejsc pracy lokalnie.  A firmy działające w tym modelu zapewniają średnio 2,3 razy więcej miejsc pracy, niż firmy działające poza modelem franczyzowym.
  • Pracodawcy działający we franczyzie, płacą o 2,2 – 3,4 procent wyższe pensje.
  • 65% pracowników franczyzowych otrzymuje ubezpieczenie zdrowotne (w przeciwieństwie do 51% pracowników działających poza franczyzą).
  • Pracownicy franczyzowi awansowali na menedżerów wcześniej niż ich koledzy działający w firmach poza siecią.
  • Franczyza dla ankietowanych jest często najłatwiejszą i najbardziej dostępną drogą do przedsiębiorczości, Prawie jedna trzecia ankietowanych (32%) stwierdziła, że ​​nie byłaby właścicielem firmy bez wejścia we franchising. A 39% ankietowanych wskazało, że biznes we franczyzie był ich pierwszym w życiu biznesem.

Na potrzeby raportu ankietowano ponad 4000 operatorów franczyzowych.

Cały raport znajdziesz TUTAJ

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera